DERS ADI

: Viktorya Dönemi Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5024 Viktorya Dönemi Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin İngiliz edebiyatı önemli bir tarihi dönem olan Viktoryen dönemi irdelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngiltere nin Viktoryen dönemine ait bilgisini kullanır.
2   Viktoryen döneminin edebi türlerini ayırt eder.
3   Edebi metinleri derinlemesine inceler.
4   Eleştirel okuma becerisini kullanır.
5   Edebi metinleri analiz etmek ve karşılaştırmak için teorik bakış açılarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Viktoryen dönemin tarihine bir bakış
3 Viktoryen Edebiyatı nda edebi türler
4 Ondokuzuncu Yüzyılda kadın yazarlar
5 Romantik dönem çerçevesinde Viktoryen şiir
6 Viktoryen kurgu ve eleştiri
7 Viktoryen edebiyatında romanın tür olarak çıkışı
8 Metin analizi ve sunum
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Tucker, Herbert, A New Companion to Victorian Literature and Culture, Wiley Blackwell, West Sussex, 2014.
Yardımcı kaynaklar:
1. Brantlinger, P, Thesing, W, A Companion to the Victorian Novel, Blackwell Publishing, Oxford, 2002.
2. Richard, Cronan, A Companion to Victorian Poetry, Blackwell Publishing, Oxford, 2002.
3. Kaplan, Cora, Victoriana: Histories, Fiction, Criticism, Edinburgh UP, Edinburgh, 2007.
4.Beer, Gillian, Darwin s Plots: Evolutionary Narrative in Darwin, George Eliot and Nineteenth-Century Fiction, Cambridge UP, Cambridge, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ufuk.gundogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.54