DERS ADI

: Edebiyat, Tarih ve İdeoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5020 Edebiyat, Tarih ve İdeoloji SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarihsel olayların ve çağdaşı olan ideolojilerin edebi eserlere nasıl yansıdığının incelenmesi, bu sayede dönemin etkin ideolojileri çerçevesinde nasıl kurgulandıklarını ve şekillenmiş olduklarını karşılaştırmalı edebiyat öğrencilerine kavratılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İdeoloji ve Edebiyat arasında ilişki kurar.
2   Tarihsel olayların hangi perspektiften edebi eserlere konu edildiğini çözümler.
3   İdeolojilerin edebi eserler, edebi eserlerin de ideolojiler üzerindeki işlevini inceler.
4   Edebi eserleri okuma becerisini kullanır.
5   Kurgu-gerçeklik ilişkisini analiz edebilmek ve karşılaştırmak için teorik bakış açılarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtımı
2 Edebiyat, Tarih ve İdeoloji Tanımları ve Birbirleriyle İlişkileri
3 Edebi Eserlerde Hâkim İdeolojiler
4 İdeolojilerin Edebi Eserlere Yansımaları
5 Edebi Eserlerin İdeolojik Olarak Topluma Etkileri
6 Edebi Eserlerin İdeolojileri Eleştirel İşlevleri
7 Edebi Eserlerin Ders Kitaplarına Alınan Örnekleri
8 Örnek eser analizi ve sunum
9 Örnek eser analizi ve sunum
10 Örnek eser analizi ve sunum
11 Örnek eser analizi ve sunum
12 Örnek eser analizi ve sunum
13 Örnek eser analizi ve sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İletişim yay., İstanbul, 1994.
Emile Zola, Germinal, Çev. V. Yalçıntoklu, Can Yay., İstanbul, 2014.
Paul Ricoeur, Zaman ve Anlatı, çev. Kollektif, YKY, 2012, İstanbul.
Gacriel, Yiannis (Ed.), Myths, Stories and Organizations: Premodern Narratives for our Times, Oxford University Pres., Oxford, 2004.
Taner Timur, Osmanlı-Türk Romanında Tarih, Toplum ve Kimlik, İmge Yay., Ankara, 2002.
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban, İletişim Yay., İstanbul, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.55