DERS ADI

: Edebiyatta Konu ve Motifler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5037 Edebiyatta Konu ve Motifler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı insanlığın kültür hafızasına işlenmiş konu ve motiflerin edebi eserlerdeki görünümlerini anlamak ve edebi metinler üzerinde yürütülen analizler çerçevesinde konu ve motif örüntülerini araştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konu kavramına ilişkin bilgisini kullanır.
2   Motif kavramına ilişkin bilgisini kullanır.
3   Konu ve motif arasındaki ilişkiyi analiz eder.
4   Edebi eserleri, konu ve motifler bağlamında çözümler.
5   Edebi metinleri analiz etmek ve karşılaştırmak için teorik bakış açılarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Edebiyat, kültür ve kültürel hafızanın üretilmesi
3 Edebiyatta konu ve motif kavramı
4 Edebiyatta temel konular
5 Edebiyatta motifler
6 Edebiyatta konu ve motifler çerçevesinde örnek metin analizi
7 Metin analizi ve sunum
8 Metin analizi ve sunum
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Paglia, C. (1990). Sexual Personae: Art and Decadence from Nefertiti to Emily Dickinson. London: Yale University Press.
Daemmrich, H. S. ve Daemmrich, I. G. (1978). Wiederholte Spiegelungen. Themen und Motive in der Literatur. Bern: Francke Verlag.
Wolpers, T. (1993). Motif and Theme as Structural Content Units and `Concrete Universals. Sollors, W. (haz.) The Return of Thematic Criticism. Harvard U.P.

Yardımcı kaynaklar:
Vanhelleputte, M. (1993). The Concept of Motif in Literature: A Terminological Study. Sollors, W. (haz.) The Return of Thematic Criticism. Harvard U.P.
Freedman, W. (1996). The Literary Motif. A Definition and Evaluation. Essentials of the Theory of Fiction. Durham: Duke U.P.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: hulya.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.54