DERS ADI

: Edebiyat İkonolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5035 Edebiyat İkonolojisi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Edebiyat İkonolojisi dersinin amacı Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans öğrencilerine ikonografik çözümlemeyi örnekleriyle kavratmak, dönemlere göre ikonografi özelliklerini tanımalarını, yazılı, kültürel ve görsel öğeleri çözümleme yetilerini nasıl kullanacaklarını göstermektir. Bu amaçla sunumlar, yansılar ve inceleme örnekleriyle ikonografik çözümleme metodu kullanılarak kaynakların değerlendirilmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İkonoloji ve ikonografi hakkındaki bilgisini kullanır.
2   Edebiyat ve ikonoloji arasındaki ilişkiyi analiz eder.
3   Sembolizmin edebi eserlere yansımalarını inceler.
4   Edebi eserler üzerinde ikonografik çözümlemeler yapar.
5   Doğu ve Batı edebi eserlerini karşılaştırmak için teorik bakış açılarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 İkonoloji ve ikonografi tanımlaması
3 Sembolizmin Edebi Eserlere Yansımaları
4 İkonografik Çözümleme
5 E.Panofsky'nin Önerdiği İkonografik Çözümleme Metodu
6 İkonoklasm
7 Doğu ve Batı edebiyatında ikonografik çözümleme
8 Örnek eser analizi ve sunum
9 Örnek eser analizi ve sunum
10 Örnek eser analizi ve sunum
11 Örnek eser analizi ve sunum
12 Örnek eser analizi ve sunum
13 Örnek eser analizi ve sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cömert, Bedrettin, Mitoloji ve İkonografi, De Ki Basım Yayım, Ank., 2006.
Eibl-Eibesfeldt, Irenaus, Christa Sütterlin, Weltsprache Kunst: Zur Natur- und Kunstgeschichte bildlicher Kommunikation, Christian Brandstatter Verlag, 2007.
Florenski, Pavel, Tersten Perspektif, Çev. Y. Tükel, Metis Yay., 2001.
Mack, Rosamond, Doğu Malı Batı Sanatı İslam Ülkeleriyle Ticaret ve Ticaret ve İtalyan Sanatı 1300-1600, Çev.A. Özdamar, Kitap Yayınevi, İst., 2005.
Panofsky, Erwin, İkonografi ve İkonoloji, Çev. E. Akyürek, Afa Yay., İst., 1995.
Panofsky, Erwin, Studies in Iconology, Oxford Press, New York, 1939.
Tükel, Uşun, Resmin Dili İkonografiden Göstergebilime, Homer Kitabevi, İst., 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55