DERS ADI

: Japon Kültürü ve Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5031 Japon Kültürü ve Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı başlıca Japon modern edebiyatı metinlerini, yerel kültürle ve dünya edebiyatıyla etkileşimi bağlamında, kuramsal bir perspektifle çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, Japon edebiyatının özelliklerini ayırt eder.
2   Japon kültürünün kendine özgü nitelikleri hakkındaki bilgisini kullanır.
3   Yakın okuma tekniklerini uygulama becerisini kullanır.
4   Edebiyat kuramlarını Japon edebiyatı ve kültürü bağlamında uygular.
5   Karşılaştırmalı çözümleme yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Japon edebiyatının kültürel kökenleri ve dünya edebiyatıyla etkileşimi
3 Modernite ve Japon edebiyatı Soseki Natsume
4 Modernite ve Japon edebiyatı Soseki Natsume
5 Modernite ve Japon edebiyatı Soseki Natsume
6 Post-modern zamanlar ve Japon edebiyatı Yukio Mishima
7 Post-modern zamanlar ve Japon edebiyatı Yukio Mishima
8 Dünya edebiyatı ve Japon edebiyatı Kenzaburo Oe
9 Dünya edebiyatı ve Japon edebiyatı Kenzaburo Oe
10 Dünya edebiyatı ve Japon edebiyatı Kenzaburo Oe
11 21. Yüzyıl Japon edebiyatı Natsuki Ikezawa
12 21. Yüzyıl Japon edebiyatı Natsuki Ikezawa
13 21. Yüzyıl Japon edebiyatı Seirai Yuichi
14 21. Yüzyıl Japon edebiyatı Seirai Yuichi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kojin Karatani, Derinliğin Keşfi Modern Japon Edebiyatının Kökenleri. D.Ç.Güven, İ. Öner, (çev.) Metis: 2010.
2. Shuichi Kato. A History of Japanese Literature I. Palgrave Macmillan: 1979.
3. Shuichi Kato. A History of Japanese Literature II. Palgrave Macmillan: 1983.
4. Shuichi Kato. A History of Japanese Literature I. Palgrave Macmillan: 1983.
5. Haruo Shirane, Tomi Suzuki, David Lurie, The Cambridge History of Japanese Literature, Cambridge University Press, London, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.guven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55