DERS ADI

: Müze Temaları ve Sergileme II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5002 Müze Temaları ve Sergileme II ZORUNLU 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Koleksiyon yönetiminin müzedeki birçok diğer faaliyet içinde birincil bir yeri vardır. Bu dersin amacı öğrencilere koleksiyon yönetimi ve bakımı hakkında derin ve kapsamlı kuramsal ve uygulamalı bilgi vermektir. Koleksiyon satın alma, belgeleme, depolama ve koleksiyonlara erişim, obje/eserlerin incelenmesi, koruma ilkeleri, güvenlik ve acil durum planları gibi temel konuları kapsayan dersi alan öğrenciler koleksiyon yönetiminin önemini farklı bakış açılarıyla ele alacak, etik konuları tartışacak ve koleksiyonların müze içindeki yerini inceleyecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koleksiyonların müzeler için öneminin ve müze içinde verilmesi hedeflenen hizmetler içinde birincil önemde olduğunun bilincine varır.
2   Müze koleksiyonlarının bakımı, satın alımı, belgelenmesi, korunması, depolanması ve koleksiyonlara ulaşım da korumacı bir tutum sahibi olur.
3   Koleksiyonları korumanın ve bakımın önemini etik ve uygulamadaki konular çerçevesinde değerlendirir ve uzmanlarla çalışmanın önemini kavrar.
4   Obje/eserlerin satın alınması, geri alınma talepleri, koruma, restorasyon gibi etik konularda tartışabilir.
5   Farklı müze ve koleksiyonları yakından tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kaynakça ve Yöntem
2 Koleksiyon yönetimi ve bakımına kuramsal ve uygulamalı bir bakış
3 Koleksiyon oluşturma: satın alma ve diğer yollar
4 Müzelerde belgeleme ve kayıt
5 Depolar ve koleksiyona erişim
6 Obje/nesnelerin bakımı
7 Koruma ilkeleri
8 Arasınav
9 Güvenlik ve acil durum planlaması
10 Farklı müzelerden örnekler
11 Farklı müzelerden örnekler
13 Farklı müzelerden örnekler
14 Genel değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rozell, Mary. 2014. The Art Collector's Handbook: A Guide to Collection Management and Care. Sotheby's Institute of Art.
Fahy, Anne (ed.). 1994. Collections Management. Leicester Reader in Museum Studies.
Ambrose, Timothy. 2012. Museum Basics. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar ve ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar, arasınav ve finaller

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam (%70) zorunludur.
Öğrenciler farklı konularda ödev ve sunum yapmakla yükümlüdür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

remzi.yagci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Sunum Hazırlama 2 25 50
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 233

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1343533
ÖK.2353523
ÖK.3352523
ÖK.4342422
ÖK.5443433