DERS ADI

: Kent Kavramı ve Müze Kentler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5014 Kent Kavramı ve Müze Kentler SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öncelikli olarak tarih içerisinde kentleşme, ilk kentler ve olması gereken ideal kent modeli ortaya konarak bir kentin sahip olması gereken özellikler değerlendirilecektir. Sonrasında ise çeşitli örneklerle günümüze taşınan özellikleri boyutuyla çeşitli kent örnekleri ve müze kent kavramı sorgulanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemin terminolojisini algılayabilme
2   Birikimlerini müzecilik bilimine aktarabilme
3   Kent oluşum süreçlerini değerlendirebilme
4   Müze-kent kavramını değerlendirebilme
5   Müze-tarihi mekan ilişkisini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kent Kavramı
2 Kentlerin doğuşu ve ilk kentler
3 İdeal kent modelleri
4 Müze-Kent Kavramı
5 Tarihi kent dokusu ve bu dokunun nasıl korunması gerektiği
6 Türkiye'deki Müze-Kent örnekleri
7 Türkiye'deki Müze-Kent örnekleri
8 Arasınav
9 Türkiye'deki Müze-Kent örnekleri
10 Türkiye dışındaki Müze-Kent örnekleri
11 Türkiye dışındaki Müze-Kent örnekleri
12 Türkiye dışındaki Müze-Kent örnekleri
13 Değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Huot, Jean-Louis; Paul Thalmann; Dominique Valbelle (2000). Kentlerin Doğuşu (Çev. Ali Bektaş Girgin), İmge Kitapevi, Ankara.
Pirenne, Henri (1982). Ortaçağ Kentleri, Kökenleri ve Ticaretin Canlanması (Çev. Şadan Karadeniz), Ankara.
Suraiya Faroqhi (2011). Osmanlı'da Kentler ve Kentliler, (Neyyir Berktay)Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul
Dumot, Paul; G.F. Georgeon (1996). Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul
Çelik, Zeynep (1988). 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti Değişen İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul
Tanyeli, Uğur (1987). Anadolu Türk Kentinde Fiziksel Yapının Evrim Süreci (11-15. yüzyıl), İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sema.kusku@deu.edu.tr
gunduzsema@gmail.com.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1543
ÖK.2235445
ÖK.3244353
ÖK.4444352
ÖK.524435