DERS ADI

: Araştırma Teknikleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRT 5020 Araştırma Teknikleri II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Translasyonel Tıp Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. VAHİDE BAYRAKAL

Dersi Alan Birimler

Translasyonel Tıp Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin araştırmanın önemini kavraması, etik ilkeler doğrultusunda araştırma yapmasını, araştırmayı rapor etmesini ve uygulamalarda araştırma kullanımını öğrenmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Araştırmanın önemini bilme
2   Araştırma yapma adımlarını açıklama
3   Etik ilkeler doğrultusunda araştırma yapma
4   Araştırmayı rapor etme
5   Bir araştırmayı eleştirel değerlendirebilme
6   Uygulamalarında araştırma sonuçlarını kullanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Önemlilik Testleri; Parametrik, Nonparametrik Testler İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi Man Whitney U Testi
2 İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Wilcoxon
3 Varyans Analizleri; tek yönlü, çift yönlü, bağımlı, bağımsız
4 Ki kare önemlilik testleri, dört gözlü, çok gözlü
5 Korelasyon Analizi
6 Regresyon Analizi
7 ARA SINAV
8 Ölçüm Araçlarında Güvenirlik
9 Ölçüm Araçlarında Geçerlilik
10 Araştırma Tasarımı:Niteliksel Çalışma
11 Araştırma Tasarımı:Gözleme Dayalı Araştırma
12 Etkili Sunum Becerileri
13 Araştırma Kritiği
14 Araştırma Kritiği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yabancı kaynaklar :
Polit DF, Hungler BP. Nursing Research: Principles and Methods. Fourth Ed. JB Lippincott Company, Philadelphia. 1991.
Polit DF, Hungler BP. Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Third Ed. JB Lippincott Company, Philadelphia. 1993.
Yerli kaynaklar :
Akgül A. Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS Uygulamaları . Üçüncü Baskı.Emek Ofset Ltd.Şti. Ankara. 2005.
Aksakoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri Ve Analiz Yöntemleri.D.E.Ü.Rektörlük Matbaası, 2001-İzmir.
Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu ON, Erefe İ, Görak G, Karataş N, Kocaman G, Kubilay G, Seviğ Ü. Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç Ve Yöntemleri. Erefe İ. (Ed). İstanbul 2002. Odak Ofset.
Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7.Basım. Ankara: 3a Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti. 1995.
Özdamar K. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. 1. ve 2. Cilt, 4.Baskı, Kaan Kitabevi. Eskişehir. 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, araştırma makale,veri değerlendirme yöntemleri-egzersizleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.dr. A. Hüseyin BASKIN
huseyin.baskin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 2 7 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1544543545
ÖK.2544543545
ÖK.3544543545
ÖK.4543544545
ÖK.5543554545
ÖK.6543454545