DERS ADI

: Türk Dilinin Kaynakları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4013 Türk Dilinin Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Türk Dilinin Tarihî ve Çağdaş lehçeleri üzerinde yapılan çalışmaları ve yayınları öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Dilinin Tarihî ve Çağdaş lehçeleri üzerinde yapılan çalışmaları ve yayınları öğrenirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Orhun Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar
2 Uygur Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar
3 Karahanlı Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar
4 Harezm Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar
5 Kıpçak Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar.
6 Çağatay Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar.
7 Ara Sınav
8 Eski Anadolu Türkçesi Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar.
9 Osmanlı Türkçesi Türkçesi üzerinde yapılan çalışmalar ve yayınlar.
10 Türkçe için belirli ve önemli kaynaklardan seçilmiş örneklerin okunup değerlendirilmesi
11 Türkçe için belirli ve önemli kaynaklardan seçilmiş örneklerin okunup değerlendirilmesi
12 Türkçe için belirli ve önemli kaynaklardan seçilmiş örneklerin okunup değerlendirilmesi
13 Türkçe için belirli ve önemli kaynaklardan seçilmiş örneklerin okunup değerlendirilmesi
14 Türkçe için belirli ve önemli kaynaklardan seçilmiş örneklerin okunup değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergin, M., Orhun Abideleri, İstanbul, 1982
Orkun, H.N., Eski Türk Yazıtları, TDK , Ankara, 1987
Arat, R.R., Eski Türk Şiiri, TTK , Ankara
Arat, R.R., Kutadgu Bilig- I-II-III, TDK,TTK,TKAE, Ankara, 1991,1985,1979.
Eckmann, J., Nehcü l-Ferâdîs, TDK, Ankara, 1995
Karamanlıoğlu, A.F., Seyf-i Sarâyî Gülistan Tercümesi,TDK, Ankara, 1989
Eraslan, K., Nesâyimü l-Mahabbe min Şemâyimi l-Fütüvve, TDK, Ankara,1996
Eckmann, J., Harezm, Kıpçak ve Çağatay Türkçesi Üzerine Araştırmalar, TDK, Ankara
Dilçin, C., Süheyl ü Nevbahar, AKM, Ankara, 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1543452325214