DERS ADI

: Türk Halk Edebiyatı V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4001 Türk Halk Edebiyatı V ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Âşık ve âşıklık geleneğini tanıtmak, Âşık Edebiyatının genel özelliklerini kavratmak, Âşık Edebiyatının tekke ve divan edebiyatıyla ilişkisini göstermek, Âşık Edebiyatının belli başlı temsilcileri tanıtmak. Âşık Edebiyatında biçim ve türleri kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Âşık ve Âşık Edebiyatını anlamış olurlar.
2   Âşıklık geleneğini kavrarlar.
3   Âşık Edebiyatının Divan Edebiyatıyla ilişkisini anlarlar.
4   Âşık Edebiyatının Tekke Tasavvuf Edebiyatıyla ilişkisini anlarlar.
5   Âşık Edebiyatının nazım biçimlerini kavrarlar
6   Âşık Edebiyatının türlerini kavrarlar
7   Âşık Edebiyatının belli başlı temsilcilerini tanırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Âşıklık geleneği ve Edebiyatı.
2 Âşık Edebiyatının Divan ve Tekke Edebiyatıyla etkileşimi.
3 Âşık Edebiyatının oluşumu ve gelişimi
4 Âşıkların yetiştiği sosyal çevreler ve sınıflandırılması.
5 Âşık Edebiyatının icra ortamları.
6 Âşık Edebiyatına bakışlar.
7 Yazılı Sınav
8 Âşıklık geleneği: Usta-çırak, Mahlas alma.
9 Âşıklık geleneği:Bade içme, Rüya motifi, Âşık kolları. Hikaye anlatma geleneği
10 Âşık Edebiyatında biçim ve tür: Koşma, Semai, Varsağı, Destan.
11 Âşık Edebiyatında biçim ve tür: Mani, Bayati, Divan vs.
12 Âşık Edebiyatının belli başlı temsilcileri: Karacaoğlan, Âşık Ömer, Dadaloğlu, Erzurumlu Emrah
13 Âşık Edebiyatının belli başlı temsilcileri: Tokatlı Nuri, Âşık Veysel, Murat Çobanoğlu vs.
14 Âşık Edebiyatı üzerine yapılan çalışmalar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003.
Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat I, Adam Yayıncılık, Ankara 1982
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul 2000.
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi, İstanbul 2005.
Özkul Çobanoğlu, Âşık Tarzı Edebiyat Geleneği ve İstanbul, 3E Yayınevi, İstanbul 2007.
Umay Günay, Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara 1986.
Şükrü Elçin, Gevheri, Kültür ve Turizm Bak Yayınları, Ankara 1987.
Saim Sakaoğlu, Karacaoğlan, Akçağ Yayınları, Ankara 2004.
Özkul Çobanoğlu, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yayınları, Ankara 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 4 3 12
Final Sınavına Hazırlık 6 3 18
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1143125121151
ÖK.2142124221151
ÖK.3153125121151
ÖK.4152114211151
ÖK.5152114211151
ÖK.6143115112151
ÖK.7142114112151