DERS ADI

: Halk Biliminde Yöntemler ve Kuramlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3017 Halk Biliminde Yöntemler ve Kuramlar SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, halk bilimi araştırma yöntemlerini ve halk bilimi kuramlarının tanıtılmasını ve kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk bilimine ilişkin genel bilgiler edinmiş olurlar.
2   Halk bilimi alan araştırması yöntemleri hakkında bilgi edinmiş olurlar.
3   Erken dönem halk bilimi kuramları hakkında bilgi edinmiş olurlar.
4   Metin merkezli halk bilimi kuramlarını kavrarlar.
5   Bağlam merkezli halk bilimi kuramlarını kavrarlar.
6   Metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramları arasındaki farkları kavrarlar.
7   Halk bilimi kuramlarının tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halk bilimi çalışmalarının tarihçesi
2 Erken dönem halk bilimi kuramlarından mitolojik teori
3 Erken dönem halk bilimi kuramlarına genel bir bakış
4 Tarihi-Coğrafi Fin Okulu , epik kanunlar teorisi
5 Antti Aarne nin Masal tip kataloğu
6 Stith Thompson un halk edebiyatı motif indeksi
7 Ara Sınav
8 Psikoanalitik halk bilimi kuramı
9 Yapısal halk bilimi kuramı
10 Vladimir Propp un yapısal anlatı çözümleme yöntemi
11 Bağlam merkezli halk bilimi kuramları
12 İşlevsel halkbilimi kuramı
13 Performans teori
14 Metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramlarının karşılaştırılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özkul Çobanoğlu, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yayınları,Ankara, 1999.
Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003.
Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 2000.
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1994.
Julius Krohn, Kaarle Krohn; Halk Bilimi Yöntemi, Çev. Günsel İçöz, Atatürk Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu Yayınları:651, Ankara, 1996.
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı , Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 4 3 12
Vize Sınavına Hazırlık 4 2 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1144415311151
ÖK.2133415411251
ÖK.3342315311251
ÖK.4435215411251
ÖK.5234315311251
ÖK.632234251
ÖK.71243515