DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3006 Eski Türk Edebiyatı IV ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Divan edebiyatının 17. asrı ile bu dönemde ortaya çıkan Hikemi tarz ile Sebk-i Hindi akımlarının incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Divan edebiyatının 17. asrı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Divan edebiyatının 17. asrında ortaya çıkan edebi tarzlar ve bunların temsilcilerini öğrenir.
3   Divan edebiyatının 17. asrının önemli şairleriyle bunların eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
4   Metin şerhi yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XVII. yüzyıl Türk edebiyatının genel özellikleri
2 Sebk-i Hindi Akımı ve temsilcileri
3 Nef'i: Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri
4 Nef'i nin bir kasidesinin şerhi
5 Naili: Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri
6 Naili nin Bir Gazelinin Şerhi
7 Ara Sınav
8 Hikemi Tarz ve temsilcileri
9 Nabi nin bir gazelinin şerhi
10 Şeyhülislam Yahya (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
11 Neşati (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
12 Sabit (Hayatı, edebi kişiliği ve eserleri) ve bir gazelinin şerhi
13 Nev izade Atayi: Sanatı ve eserleri
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı / Malzemesi
ŞENTÜRK Ahmet Atilla, Ahmet Kartal(2007) Eski Türk Edebiyatı Tarihi , Dergâh Yay. İstanbul
MENGİ, Mine (2000) Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ yay. Ankara
İlave Kaynak
AKKUŞ Metin (1993) Nefi Divanı Akçağ Yay. Ankara
BİLKAN Ali Fuat (1997) Nabi Divanı MEB yay. İstanbul
İPEKTEN, Haluk (1991) Naili Hayatı Sanatı Eserleri, Akçağ Yay., Ankara.
BAYRAKTUTAN, Lütfi (1992), Şeyhülislam Yahya, Hayatı, Edebi Kişiliği, Sanatı, Eserleri ve Divanından Seçmeler, KTB yay., İstanbul.
ONAY, Ahmet Talat (2000) Açıklamalı Divan Şiiri Sözlüğü ( Haz. Cemal Kurnaz) Birleşik Yay. Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1231412132
ÖK.223
ÖK.34553221
ÖK.435543