DERS ADI

: Divan Edebiyatının Kaynakları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2021 Divan Edebiyatının Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Divan edebiyatının kaynaklarını öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Divan edebiyatının belli başlı kaynaklarını tanıyıp öğrenme
2   Divan edebiyatı sahasında kaleme alınmış temel kitapları ve makaleleri tanıyıp tahlil etmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Divan edebiyatının bütün kaynakları hakkında genel bir bilgi
2 Divan edebiyatının temel kaynağı: Kur an ve Hadis
3 Divan edebiyatının kaynaklarından biri: Peygamberler Tarihi
4 Divan edebiyatının kaynaklarından Evliya Menkıbeleri
5 Divan edebiyatının kaynaklarından Tasavvuf
6 Divan edebiyatının kaynaklarından Şehname ve Mitoloji
7 Ara Sınav
8 Ömer Faruk Akun, Divan Edebiyatı maddesinin okutulup tartışılması
9 Hasibe Mazıoğlu, Türk Edebiyatı, Eski Maddesinin okutulup Tartışılması
10 Ahmet Hamdi Tanpınar ın 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi kitabının Divan şiirini anlatan Giriş kısmının okutulup tartışılması
11 Divan şiiri sözlükleri hakkında genel bir bilgi
12 Ansiklopedik Divan şiiri sözlüklerinin içerisinden örnek maddeler okutulması
13 Ansiklopedik Divan şiiri sözlüklerinin içerisinden örnek maddeler okutulması
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Agah Sırrı Levend, Divan Edebiyatı / Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, Enderun Kitapevi, 2013.
İskender Pala, Divan Edebiyatı, Kapı Yay. İstanbul.
İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Kapı Yay., İstanbul
Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Akçağ Yay., Ankara.
Ömer Faruk Akün, Divan Edebiyatı Mad., İslam Ansiklopedisi, TDV Yay.
A. Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Aydın Kitabevi.
Hasibe Mazıoğlu, Türk Edebiyatı, Eski Mad. Türk Ansiklopedisi, C. 32, Ankara 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1152312451111
ÖK.2152312451111