DERS ADI

: Edebiyat Felsefe ve Psikanaliz İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2017 Edebiyat Felsefe ve Psikanaliz İlişkileri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bir metni analiz edebilme yeteneği kazanmak, felsefi söylem ve sistemler hakkında bilgi sahibi olur, Psikanalizim hakkında bilgiler edinir, felsefe ve psikanalizi bir metne uygulayabilme yeteneği kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenciler, bir metni analiz edebilme yeteneği kazanır
2   Felsefi sistem ve söylemle birlikte psikanaliz hakkında sahibi olur.
3   Bir edebi eseri felsefi ve psikanaliz yönden analiz etme yeteneği kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancılaşma Kavramı
2 Franz Kafka, Dönüşüm, Bireyin Yabancılaşması
3 İnsanın Doğasının Felsefesi
4 William Gerald Golding, Sineklerin Tanrısı, İnsanın Doğası Üzerine Felsefi Düşünme
5 Değerlerin Felsefesi
6 John Steinbeck, Fareler ve İnsanlar, Değerler Üzerine Felsefi Düşünme
7 Ara Sınav
8 Yaşam Felsefesi
9 Edip Cansever, Masada Ne Masaymış Ha, Turgut Uyar, Bir Barbar Kendini Tartar Bir Barbar Aşağlarda, Yaşam Üzerine Felsefi Düşünme
10 Fenomenolojik Bilinç Felsefeleri
11 İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası, Descartes Felsefesi
12 Varoluşçuluk, Sartre, Bulantı
13 Albert Camus, Yabancı
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahmet Cevizci, Felsefe Sözlüğü
2. Franz Kafka, Dönüşüm
3. William Gerald Golding, Sineklerin Tanrısı,
4, John Steinbeck, Fareler ve İnsanlar
5. Nermi Uygur, Yaşam Felsefesi,
6. Edip Cansever, Yerçekimli Karanfil
7. Turgut Uyar, Büyük Saat
8. Bernhard Waldenfels, Fenomenolojiye Giriş
9.İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası
10. Jean Paul Sartre, Varlık ve Hiçlik
11. Martin Heidegger, Varlık ve Zaman
12. Jean Paul Sartre, Bulantı
13. Albert Camus, Yabancı
14. Sigmund Freud, Psikanaliz Üzerine
15. Saffet Murat Tura, Freud dan Lacan a Psikanaliz
16. Erhan Bener, Köleler ve Tutkular

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 6 4 24
Vize Sınavına Hazırlık 3 5 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 5 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1125112551515
ÖK.2125112551515
ÖK.3125112551515