DERS ADI

: Türk Halk Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2010 Türk Halk Edebiyatı II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Türk dünyası destanlarını tanıtmak. İslâmi dönemdeki Türk Destanlarını tanınmasını sağlamak ve incelemesini kavratmak. Destan sonrası oluşan destansı ara ürünleri tanıtmak. Türk destanlarındaki ortak motifleri anlatmak. Türk destan araştırmaları tarihini göstermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk dünyası destanlarını tanırlar
2   Türk dünyası destanlarının destancı ve icra bağlamlarını kavrarlar
3   İslâmi dönem Türk destanlarını öğrenirler
4   İslâmi dönem Türk destanlarının incelemesini yapabilmeyi öğrenirler
5   Destan sonrası oluşan destansı ara ürünleri tanırlar
6   İslâm öncesi ve sonrası, Türk destanlarındaki ortak motifleri anlarlar
7   Türk destan araştırmaları tarihini görürler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk dünyası destanları, Manas Destanı
2 Türk dünyası destanları, Er Töştük, Altın Arıg, Olonho Destanları
3 İslâmi dönem Türk destanları, Dede Korkut
4 Dede korkut Kitabı nda dil, üslup ve kompozisyon özellikleri
5 Dede Korkut Kitabı nda tipler ve temalar
6 Dede Korkut Kitabı nda, zaman ve mekân
7 Ara Sınav
8 Battalnâme,
9 Danişmentnâme
10 Saltuknâme
11 Cenknâme
12 Gazavatnâme
13 Türk destanlarında ortak motiflerin tespiti
14 Türk destan araştırmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003.
Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Eğik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, Ankara 2007.
Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı I, TDK Yayınları, Ankara 1994.
Necati Demir, Dânişmend-nâme,Akşağ Yayınları, Ankara 2004.
Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Anahatları, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2002.
Necati Demir, M. D. Erdem, Battal-nâme (Eski Türkiye Türkçesi),Hece Yayınları,
Ankara2006.
Bahaettin Ögel, Türk Mitolojisi I, TTK, Ankara 2000.
Bahaettin Ögel, Türk Mitolojisi II, TTK, Ankara 2000.
Kemal Yüce, Saltuk-nâme de Tarihî, Dinî ve Efsanevî Unsurlar, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 1987.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 5 5 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 6 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15525343423
ÖK.25515343412
ÖK.35525442423
ÖK.45525443422
ÖK.55525443422
ÖK.65525442411
ÖK.75525443422