DERS ADI

: Türk Halk Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2009 Türk Halk Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Halkbilimin (Folklor) dünyada ve Türkiye de bir bilim dalı haline gelişini diğer bilim dallarıyla ilişkisini açıklamak, Türkiye deki halkbilimi çalışmalarını değerlendirmek, Türk Halkbiliminin gelişme devrelerini, kaynaklarını ve bu kaynaklardan faydalanma yollarını göstermek. Alanda derleme yöntemleri tanıtmak. Halkbilimi, halk edebiyatı ilişkisini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halkbilimin nasıl bir bilim dalı olduğunu, hangi yöntemleri niçin ve nasıl kullandığını anlamış olurlar.
2   Halkbilimin dünyada ve Türkiye de hangi süreçlerden geçtiğini kavrarlar.
3   Türk Halkbiliminin gelişim aşamalarını ve kaynaklarını tanırlar.
4   Alanda derleme yöntemlerini ve nasıl yapılacağını anlarlar
5   Halkbilimin halk edebiyatıyla ilişkisini kavrarlar
6   Halkbilimin diğer bilimlerle ilişkisini kavrarlar.
7   Halkbiliminin çalışma prensiplerini kavramış olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halkbilimin (Folklor) tanımı, maddi ve manevi kültürün özellikleri.
2 Halkbilimde; sözlü, yazılı, görsel ve maddi kaynakları.
3 Halkbilimi kaynaklarından faydalanma yolları.
4 Halkbilimin, dünyada ve Türkiye de bir bilim dalı haline gelişi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi.
5 Türk Halkbiliminin gelişme devreleri.
6 Türkiye deki halkbilimi çalışmaları.
7 Ara Sınav
8 Alan çalışması ve derleme terimleri
9 Alan çalışmasından önceki hazırlıklar.
10 Alanda derleme; anket yöntemi.
11 Derlemede; gözlem ve görüşme yöntemleri.
12 Derlenmiş malzemenin kullanımı.
13 Derlemede, türlere göre hazırlık.
14 Halkbiliminin halk edebiyatıyla ilişkisi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003.
Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat I, Adam Yayıncılık, Ankara 1982
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul 2000.
Erman Artun, Türk Halkbilimi, Kitabevi, İstanbul 2007.
Metin Ekici, Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara 2004.
Kenneth S. Goldstein, Çev: Ahmet E. Uysal, Sahada Folklor Derleme Metotları, Kültür ve Turizm Bak. Yayınları, Ankara 1983
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul 1984.
Hazr: M. Öcal Oğuz, Selcen Gürçayır, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2005.
Hazr: M. Öcal Oğuz, Selcen Gürçayır, Sunay Çalış, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 3, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 7 4 28
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1143215321153
ÖK.2143215321153
ÖK.3133215521153
ÖK.4143215321153
ÖK.5143215321153
ÖK.6143215321153
ÖK.7144215321153