DERS ADI

: Göstergebilim Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4032 Göstergebilim Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Farklı yazınsal metinlere göstergebilimsel çözümleme uygulanır, roman, öykü, tiyatro, şiir gibi metin türlerinin göstergebilimsel çözümlemeleri yapılır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazınsal metinlerin özelliklerinin betimlenmesi
2   Göstergebilimsel yaklaşım ile Türk roman örneklerine çözümlemelerin yapılması
3   Göstergebilimsel yaklaşım ile Türk şiir örneklerine çözümlemelerin yapılması
4   Göstergebilimsel yaklaşım ile Türk tiyatro örneklerine çözümlemelerin yapılması
5   Göstergebilimsel yaklaşım ile reklam bildirilerinin çözümlenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazınsal metinlerin özellikleri
2 Anlatıcı ve bakış açısı
3 Seçilen bir öykünün göstergebilimsel çözümlenmesi
4 Seçilen bir öykünün göstergebilimsel çözümlenmesi (devam)
5 Türk şiir dilinin özellikleri
6 Seçilen bir şiirin göstergebilimsel çözümlenmesi
7 Seçilen bir şiirin göstergebilimsel çözümlenmesi (devam)
8 Ara Sınav
9 Türk tiyatrosunun genel özellikleri
10 Seçilen bir tiyatro metninin göstergebilimsel çözümlenmesi
11 Seçilen bir tiyatro metninin göstergebilimsel çözümlenmesi (devam)
12 Öğrenci uygulamaları
13 Genel tekrar
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BARTHES, Roland (1993) Göstergebilimsel Serüven, Çeviren, M. Rifat, S. Rifat, İstanbul: Yapi Kredi Yay. Ltd. Şti.
GUIRAUD, Pierre (1994) Göstergebilim, 2. Baskı, Çeviren: Prof. Dr. Mehmet Yalçın, Ankara: İmge Kitabevi.
GÜNAY, V. Doğan (2013) Metin Bilgisi, 4. Baskı, İstanbul: Papatya Yayınları.
GÜNAY, V. Doğan (2002) Göstergebilim Yazıları, İstanbul: Multilingual Yayınları.
KIRAN, Zeynel & Ayşe KIRAN (2001) Dilbilime Giriş, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
KIRAN, Zeynel; Ayşe KIRAN (2000) Yazınsal Okuma Süreçleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
YÜCEL, Tahsin (1993) Anlatı Yerlemleri, 2. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
YÜCEL, Tahsin (2009) Eleştiri Kuramları, İstanbul: Türkiye İş Bankası yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.132
ÖK.224
ÖK.33
ÖK.42
ÖK.534