DERS ADI

: Edebiyat Bilgi ve Teorileri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 1013 Edebiyat Bilgi ve Teorileri I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Edebiyatın tanımı, edebiyat terim ve kavramları, başlıca edebiyat inceleme yöntemleri öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi alan öğrenciler,edebî söylemi tanıma yeteneği kazanır.
2   Edebî söylemle öğretici söylemi ayırt etme yeteneği kazanır
3   . Edebî söylemle kurulan metinleri tanıma yeteneği kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebî söylemin yapısı
2 Edebî söylemin gerçekle ilişkisi, varlık nedeninin kendisi oluşu, yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkisi
3 Edebî söylemde dilin işlevi, dilin şiirsel ile göndergesel işlevi arasındaki farkları
4 Edebî söylemin bilimsel, düşünsel ve dinsel söylemden farklılıkları.
5 Edebî söylemle kurulan sanat metniyle ses, renk, çizgi ve hareketle gerçekleştirilen sanatlar arasındaki farklılıklar
6 Edebî söylemin amaçları
7 vize
8 Fabl ve masal; soyut düşüncenin somutlaştırılması, yer ve zamanın deforme edilişi,gerçekliğin grotesk imgelerle kuruluşu, alegorik ve simgesel anlatım
9 Hikâyenin unsurları, olay ve anlatıcı, zaman, kişiler ve yer, klasik hikâye, durum hikâyesi
10 Tiyatro, anlama ve gösterme arasındaki farklar, trajedi, komedi, dram, , klasik, epik ve absürt tiyatro
11 Roman, olay örgüsü, olay zinciri, tema, kişiler, yer ve zaman
12 Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri
13 Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses,
14 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Berna Moran,Edebîyat Kuramları
2. Cafer Şen, Türk Romanında Felsefi Açılımlar
3.Wellek, Réne, Warren Austen. Edebîyat Teorisi
4.Terry, Eagleton, Edebîyat Kuramı
5. Nail Lucy, Postmodern Edebîyat Kuramı,
6, Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları
7. Nurullah Çetin, Şiir İnceleme Yöntemi
8. Şerif Aktaş, Şiir Tahlileri
9. Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş
10.Nurullah Çetin, Roman İnceleme Yöntemi
11. Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yüz yüze

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1223
ÖK.23
ÖK.334