DERS ADI

: Tarihsel Sosyoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 4024 Tarihsel Sosyoloji ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Sosyal bilimlerde pek çok önemli uygulamalı ve teorik sorunun potansiyel cevap ve çözümlerinin tarih ve sosyolojinin kesişim noktasında yattığından hareketle yola çıkan bu ders; gündelik yaşamı çözümlemek anlamında tarihsel bir epistemolojiyi sunmayı amaçlamaktadır. Dolayısıyla da Tarihsel Sosyoloji alanındaki temel teorik ve yöntemsel tartışmaları ve katkıları incelemenin, bu dersin temel amacı olduğu söylenebilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel sosyoloji alanındaki teori ve metod tartışmalarını açıklayabilecek ve bunları eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir
2   Tematik konuları, tarihsel sosyoloji kuramları çerçevesinde açıklayabilecek ve tartışabilecektir.
3   Özellikle değişim ve güç konularına tarihsel sosyoloji perspektifiyle yaklaşabileceklerdir
4   Kendi seçtikleri tematik konuları eleştirel bir şekilde, karşılaştırmalı tarihsel sosyoloji çerçevesinde analiz edebilecektir.
5   Tematik konuları, tarihsel sosyoloji kuramları çerçevesinde açıklayabilecek ve tartışabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve tanıtım
2 Sosyoloji ve tarih ilişkisi
3 Sosyoloji ve tarih ilişkisi
4 TarihselSosyoloji Ekolleri
5 TarihselSosyoloji Ekolleri
6 TarihselSosyoloji Ekolleri
7 TarihselSosyoloji Ekolleri
8 Vize
9 Bağımlılık ve Annales Okulunun Tarihsel Sosyolojik Yak.
10 Charles Tilly ve Kolektif Eylem Teorisi
11 Barrington Moore ve Tarihsel Sosyoloji
12 March Bloch Toplumsal ve tarihsel Manzara
13 Tarihsel Sosyolojinin Yöntemleri Üzerine
14 Tarihsel Sosyolojide Yeni Gündem ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Tarihsel Sosyoloji, edt. Elizabeth Özdalga, Ankara 2009
-Theda Skocpol, Tarihsel Sosyoloji: Bloch'tan Wallerstein'e Görüşler ve Yöntemler, İstanbul 2008
-Stephen Hobden, Historical Sociology of International Relations, Cambridge 2002
-Ferdan Ergut-Ayşen Uysal, Tarihsel Sosyoloji / Stratejiler - Sorunsallar - Paradigmalar, İstanbul 2013.
- Philip Abrams, Historical Sociology, UK: Open Books Publishing, 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders kapsamında anlatım, soru-cevap, yüz tüze tartışma, metin tahlili, makale incelemesi teknikleri kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.2433
ÖK.3443444
ÖK.445
ÖK.54