DERS ADI

: Toplumsal Cinsiyet ve İktidar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 4025 Toplumsal Cinsiyet ve İktidar ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Modern toplumlarda kadının konumu ve bu konumun kültür, siyaset ve ekonomi gibi farklı sahalardaki görünümlerini anlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir araştırma alanı olarak toplumsal cinsiyetin önemini kavramak
2   Modern toplumlarda kadının konumuna dair teorik yaklaşımları kavramak
3   Kadının ekonomi, politika, gibi alanlarda iktidar paylaşımının neresinde olduğunu kavramak
4   Kadının tarihin oluşturulmasında neden ve nasıl dışarıda tutulduğunu kavramak
5   Kadının kitle iletişim araçlarındaki sunumunu eleştirel bir gözle çözümlemek
6   Kadının toplumsal değişim ve dönüşüm açısından merkeziliğini kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir Çalışma Alanı Olarak Toplumsal Cinsiyet (1,2,3)
2 Kadın Hakları Savunusu Olarak Feminizm ve Feminizmler (7, 9, 11)
3 Modernite, Kadın ve İktidar (1, 4, 11)
4 İktidar Aracı Olarak Ataerkillik (1, 4)
5 Aile ve Kadın (1, 6)
6 Ulus İnşası ve Kadın (8, 11)
7 Tarih Yazımı ve Kadın (2)
8 Kadın, Sözel Tarih ve Kadın Belleği (2, 7)
9 Ara Sınav
10 Kadın ve Çalışma Hayatı (9, 5)
11 Kadının Görünmez Emeği (3,4, 9)
12 Kadın ve Şiddet (4)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Deniz Kandiyoti, 1990, Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar, İstanbul: İletişim
2.Fatmagül Berktay, 2003, Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları
3. Aynur İlyasoğlu ve Necla Akgökçe, 2001, yerli Bir Feminizme Doğru, İistanbul: Sel Yayıncılık
4. Sibel Özbudun, Cahide Sarı ve Temel Demirer, 2007, Küreselleşme, Kadın ve Yeni-Ataerki, İstanbul: ütopya
5. Şirin Tekeli, 1993, Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İstanbul: İletişim
6. Simone de Beauvoir, 1993, İkinci Cins I, II, III Cilt, İstanbul: Payel
7. Luce İrigaray, 2006, Sen, Ben, Biz, Ankara: İmge
8. Nira Yuval-Davis, 1997, Cinsiyet ve Millet, İstanbul: İletişim Yayınları
9.Serpil Çakır ve Necla Akgökçe, 1995, Kadın Araştırmalarında Yöntem, İstanbul: Sel Yayıncılık
10. Seçil Büker ve Ayşe Kıran, 1999, Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet, İstanbul Alan Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154
ÖK.24354
ÖK.3454
ÖK.44545
ÖK.55445
ÖK.64