DERS ADI

: Toplumsal Değişme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 4023 Toplumsal Değişme ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Farklı teorik yaklaşımlardan hareketle toplumsal değişimin dinamiklerini irdelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyolojinin doğuşuna neden olan toplumsal değişimi kavramak
2   Farklı teorik yaklaşımlardan hareketle toplumsal değişimin dinamiklerini kavramak
3   Toplumsal değişimde yapının ve sosyal aktörün rolünü kavramak
4   Devrimlerin toplumların radikal değişim ve dönüşümündeki merkeziliğini kavramak
5   Küreselleşen sosyal dünyamızın toplumsal değişim ve dönüşümünü kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyolojinin Ortaya Çıkışında Toplumsal Değişimin Merkezi Rolü
2 Toplumsal Değişim: İdeoloji ve Teknolojinin Etkileşimi (1)
3 Toplumsal Değişimin İç Dinamikleri (1)
4 Toplumsal Değişimin Dış Dinamikleri (1)
5 Toplumsal Değişime Yapısal İşlevselci Yaklaşımlar (1)
6 Toplumsal Değişime Diyalektik Çatışmacı Yaklaşımlar (1)
7 Aktör Merkezli Toplumsal Değişim Teorisi: Alain Touraine (6)
8 Toplumsal Değişim ve Tarihsel Sosyoloji (4)
9 Ara Sınav
10 Toplumsal Değişim Olarak Devrimler (4, 1, 2)
11 Wallerstein in Toplumsal Değişim Teorisi (3)
12 Toplumsal Değişim Açısından Küreselleşme Tartışmaları (3)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Emre Kongar, 1983, Toplumsal Değişim ve Türkiye Gerçeği, Ankara: Remzi
2. Emre Kongar, 2985, Türkiye nin Toplumsal Yapısı I, II, Ankara: Remzi
3. İmmanuel Wallerstein, 1999, Biildiiğimiz Dünyanın Sonu, İstanbul: Metis
4. Theda Skocpol, 2004, Devletler ve Toplumsal Devrimler, Ankara: İmge
5. Feroz Ahmad, 1999, Modern Türkiye nin Doğuşu, İstanbul: İletişim
6. Alaine Touraine, 1998, Birlikte Yaşayabilecek miyiz , Istanbul: YKY
7. Simone de Beauvoir, 1993, İkinci Cins I, II, III, İstanbul: Payel

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.23344
ÖK.3434
ÖK.43434
ÖK.543