DERS ADI

: Kanıta Dayalı Hemşirelik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CHH 7017 Kanıta Dayalı Hemşirelik ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin Amacı; öğrencilere temel fizyopatolojik konu ve kavramları öğretmektir. Bu derste hücre, organ, sistem fonksiyonlarını bozan en sık görülen hastalıkların fizyopatolojilerine odaklanılır. Öğrenciye edindiği olgusal/ kavramsal bilgisini kullanarak, karşılaştığı klinik durumlardaki fizyopatolojik değişimleri sorgulama ve analiz etme senteze ulaşma becerisi kazandırılır. Örnek olgularla sunulan belirti ve bulgular, organ ve sistem fonksiyonlarındaki bozulmalar neden-sonuç ilişkisi içeren sorularla tartışılır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Solunum sistemin yapı ve fonksiyonunu bilir ve hastalıklarının fizyopatolojisini tartışabilir.
2   Renal ve ürolojik sistemin yapı ve fonksiyonunu bilir ve hastalıklarının fizyopatolojisini açıklayabilir
3   Sindirim sisteminin yapı ve fonksiyonunu bilir ve hastalıklarının fizyopatolojisini açıklayabilir
4   Kas-iskelet sisteminin yapı ve fonksiyonunu bilir ve hastalıklarının fizyopatolojisini açıklayabilir
5   Dermatolojik sistemin yapı ve fonksiyonunu bilir ve hastalıklarının fizyopatolojisini açıklayabilir
6   Şok, multiple organ yetmeliği ve yanığın fizyopatolojisini açıklayabilme
7   Karşılaştığı klinik durumlarda sorunların fizyopatolojisini analiz edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Solunum sistemin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler
2 Solunum sistemin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler (Devam)
3 Renal ve ürolojik sistemlerin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler
4 Renal ve ürolojik sistemlerin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler (Devam)
5 Sindirim sistemi yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler
6 Sindirim sistemi yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler (Devam)
7 Sindirim sistemi yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler (Devam)
8 1. Ara sınav
9 Kas iskelet sisteminin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler
10 Kas iskelet sisteminin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler (Devam)
11 Dermatolojik sisteminin yapı ve fonksiyonlarındaki fizyopatolojik değişiklikler
12 Şok ve şok tipleri
13 Şok ve şok tipleri (Devam)
14 Multiple organ fonksiyon bozuklukları
15 Yanık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. McCance KL, Huether SE. (2005). Pathophysiology The Biologic Basis For Disease in Adults and Children, The C.V. Mosby Company, StLouis,.
3. Çevikbaş U (Çev. Ed). (2002). Temel Patoloji, Kumar V, Cortran RS., Robbins SL. Basic Pathology., Yüce Yayınları A.Ş, İstanbul.

Yardımcı kaynaklar:
1. Porth MC. (1998). Pathophysiolog Concepts of Altered Health States, 5th Ed., Lippincott Comp., Philadelphia,.
4. Guyton CA, Hall J. (1996). Tıbbi Fizyoloj,i Çev: Hayrunisa Çavuşoğlu, 10th. Ed., W.B. Saunders Comp., Philadelphia.
5. Kumar V, Abbas A, Fousta N, Mitchell R. Robbins (2008). Basic Pathology, 8th Ed., Saunders Book Company, Philadelphia.
6. Carrier-Kohlman V. (2003). Pathophysiological Phenomena in Nursing: Human Responses to Illness, 2nd ed., WB Saunders Company, Philadelphia.

Referanslar:
Pathophysiology; The Official Journal of the International Society for Pathophysiology
İlgili konularla ilgili periyodik yayınlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Olgu tartışması
Grup tartışması
Beyin fırtınası
Soru cevap
Video/animasyonlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + FN*0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + BUT*0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Her öğrenci dönem boyunca her bölümde verilen tartışma konusunu güncel literatüre dayalı açıklayarak APA formatında yazılı ödev raporu hazırlayacak ve online/yazılı ilgili öğretim üyesine teslim edeceklerdir.
Ödevlerde beklenilen özellikler:
Ödev Kapak sayfasında Enstitü, Bölümü, Dersin Kodu, Adı, Öğrencinin adı-soyadı- numarası, teslim ettiği öğretim üyesinin adı soyadı, ödev teslim tarihi, sayfa numarası olmalıdır.
Öğrenciler bu ödevlerde her konuyu en az bir temel kitap, bir Türkçe bir İngilizce araştırma makalesi kullanarak edindiği bilgi ile açıklaması beklenmektedir. İsterse daha fazla kullanabilir.
Ödevler APA yazım formatı ile yazılmalıdır.
Şema, resim kaynağını APA formatına göre göstererek kullanabilir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr.Özgül Karayurt ozgul.kyurt@deu.edu.tr Tel: 0 232 4124790
Tard. Doç. Dr. Özlem Bilik ozlem.bilik@deu.edu.tr Tel: 0 232 412 4785
Yard. Doç. Dr. Fatma Vural fatma.vural@deu.edu.tr Tel: 0232 4124780

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

2014-15 öğretim yılı; güz dönemi her hafta çarşamba günü; 15:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 28 28
Final Sınavına Hazırlık 1 32 32
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.7555