DERS ADI

: Batı Edebiyat Bilimi Kavramlarıyla Yeni Türk Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 4007 Batı Edebiyat Bilimi Kavramlarıyla Yeni Türk Edebiyatı ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Batıda ortaya çıkmış edebiyat kuramları ışığında çağdaş Türk edebiyatı metinlerini değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bu dersin sonunda batıda ortaya çıkmış temel edebiyat kuramları hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
2   Yeni Türk edebiyatı tarihi hakkındaki bilgisini kullanır.
3   Öğrendiği kuramları, okuduğu yapıtlara uygular.
4   Roman, şiir, drama, kısa öykü gibi farklı türlerde bu kuramların uygulanmasındaki farkları saptar.
5   Yeni Türk edebiyatının gelişimi içinde Türk dilinin değişimini ayırt eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, dersin kapsam ve amacının öğrenciye tanıtılması
2 Edebiyat Tarihi
3 Edebiyat Tarihi
4 Edebiyat Tarihi
5 Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Yüzyıl Türk Edebiyatı Tarihi
6 Refik Halit Karay: Şeftali Bahçeleri
7 Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur
8 Ara sınav
9 Sebahattin Ali: Kürk Mantolu Madonna
10 Yusuf Atılgan, Aylak Adam
11 Tevfik Fikret: Vücut Gayası ve Sis
12 Bilge Karasu, Gece
13 Hasan Ali Toptaş, Sonsuzluğa Nokta
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Yüzyıl Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 2012.
2. Derslerde işlenecek özgün metinler ders içeriğinde belirtilmiştir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Derslerde öğrencilere metinler hakkında temel bilgiler verilecektir.
2. Tartışma: Öğrencilerin düşünce alışverişini sağlayacak tartışmalarla yürütülecektir.
3. Görsel malzeme: Görsel malzeme ile öğrenciler kanonik metinlerin sinema ve tiyatroda nasıl temsil edildiğini görebilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar öğrencilerin derste edindikleri bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme yetisini ölçmeye yöneliktir.
2. Akademik yazı yazma alışkanlığı oluşturmak amacı ile sınavlarda öğrencilerin açık uçlu sorulara yanıt vermeleri beklenecektir. Bu nedenle, yanıtların kompozisyon şeklinde olması planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derse verilen metinleri okumuş ve tartışmaya hazır şekilde gelmeleri beklenmektedir.
2. Öğrencilerin derse düzenli olarak devam etmeleri beklenmektedir. (%70 devam)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1445
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55