DERS ADI

: Uygarlık ve Edebiyat Tarihi III (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 3005 Uygarlık ve Edebiyat Tarihi III (İng.) ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Rönesans döneminin ve 17. yüzyılın tarihsel, kültürel ve politik görünümlerini incelemek ve dönemin edebi eserlerinde çağın anlam dünyasını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, Rönesans ve 17. Yüzyıl'ın tarihsel ve kültrürel koşullarını analiz eder.
2   Söz konusu iki dönem arasında meydana gelen paradigma dönüşümünü ayırt eder.
3   Seçilmiş metinleri dönemin koşulları içerisinde değerlendirir.
4   Aydınlanma dönemini hazırlayan koşulları ayırt eder.
5   Tarihsel ve eleştirel yorumlama yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Tanıtımı
2 Rönesans Doğa'ya dönüş hareketi
3 Rönesans sanatı
4 Rönesans'ın tarihsel yenilikleri
5 Floransa ve Padova Okulu
6 Rönesans'ın büyüsel doğa tasarımı
7 17. yüzyıl'ın mekanist evren ve insan anlayışı
8 Ara Sınav
9 17. yüzyılda sanatın klasikleşmesi
10 Metin İncelemesi
11 Metin İncelemesi
12 Metin İncelemesi
13 Metin İncelemesi
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cassirer, Ernst, Individiuum und Kosmos in der Philosophie der Renaissance, Berlin, 1927.
2. Kristeller, Paul O., Renaissance Thought and Arts, Princeton University Press, New Jersey, 1980.
3. Rice, E. F.; J. A. Grafton, The Foundation of Early Modern Europe, Norton & Company, New York, 1994.
4. Çörekcioğlu, Hakan, Rönesansın Doğası, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 2005.
5. Sterling, Eric J.; Robert C. Evan, Seventeenth-Century Literature, Continuum, New York, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı, sınav tarihine kadar edinilen bilgi ve becerilerin kullanımına yönelik sorular üzerinden değerlendirilir.
2. Final sınavı, tüm dönem içi işlenilen konularla ilgili sorular üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Vize ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.335
ÖK.433
ÖK.55