DERS ADI

: Korku Edebiyatı (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 2019 Korku Edebiyatı (İng.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin korku edebiyatını tanımasını ve başlıca unsurlarını tanımlayabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, korku edebiyatını edebi akım olarak tanımlayabilecek.
2   Korku edebiyatının temel kavramlarını kullanabilecek.
3   Korku edebiyatı ve ana edebiyat türlerindeki geçişliliği çözümleyebilecek.
4   Farklı yazarların korku edebiyatına yaklaşımlarını ayırt edebilecek.
5   Tin-beden karşıtlığının edebiyattaki yansımalarını saptayabilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı
2 Bram Stoker, Dracula
3 Metin Analizi
4 Metin Analizi
5 Alfred Kubin, The Other Side
6 Metin Analizi
7 Metin Analizi
8 Ara sınav
9 Patrick Süskind: Perfume
10 Metin Analizi
11 Metin Analizi
12 Clive Barker, Books of Blood
13 Metin çözümleme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bloom, Harold (1995). The Western Canon: The Books and School of the Ages, Riverhead Trade: USA.
2. Kaynaklar her hafta işlenecek konularda belirtilmiştir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Derslerde öğrencilere metinler hakkında temel bilgiler verilecektir.
2. Tartışma: Öğrencilerin düşünce alışverişini sağlayacak tartışmalarla yürütülecektir.
3. Görsel malzeme: Görsel malzeme ile öğrenciler kanonik metinlerin sinema ve tiyatroda nasıl temsil edildiğini görebilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar öğrencilerin derste edindikleri bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme yetisini ölçmeye yöneliktir.
2. Akademik yazı yazma alışkanlığı oluşturmak amacı ile sınavlarda öğrencilerin açık uçlu sorulara yanıt vermeleri beklenecektir. Bu nedenle, yanıtların kompozisyon şeklinde olması planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derse verilen metinleri okumuş ve tartışmaya hazır şekilde gelmeleri beklenmektedir.
2. Öğrencilerin derse düzenli olarak devam etmeleri beklenmektedir. (%70 devam)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55