DERS ADI

: Uygarlık ve Edebiyat Tarihi I (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 2001 Uygarlık ve Edebiyat Tarihi I (İng.) ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Homerik çağlardan Helenistik döneme kadar uzanan süreçte Antikite'nin tarihsel, kültürel ve politik görünümlerini incelemek ve dönemin edebi eserlerinde çağın anlam dünyasını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, Antikite'nin sosyal ve politik koşullarını çözümler.
2   Antikite'nin anlam dünyasını sanatsal ve felsefi ürünlerine uygular.
3   Antik dönemin içinden meydana gelen tarihsel dönüşümleri çözümler.
4   Seçilmiş Antik metinleri çağın içinde meydana gelen dönüşümler bağlamında yorumlar.
5   Ortaçağ'ı hazırlayan tarihsel, kültürel ve felsefi koşulları analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Homerik Çağ'ın kültürel görünümü
3 Sitenin doğuşu ve Yunan Demokrasisi
4 Yunan Sanatı
5 Mitos'tan Logos'a geçiş
6 Doğa filozoflarının metinlerinin incelenmesi
7 Yunan Demokrasisinin krizi
8 Ara Sınav
9 Kültürel rölativizm problemi
10 Aristophanes'in Bulutları'nın İncelenmesi
11 Platon'un Gorgias ve Aristoteles'in Retorik'inin analizi
12 Hellenistik dönem
13 Polis'ten kozmopolis'e, vatandaş'tan uyruğa geçiş
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bauer, Susan W.,The History of the Ancient World: From the Earliest Accounts to the Fall of Rome, W. W. Norton & Company, New York, 2007.
2. Copleston, Frederick A History of Philosophy, Vol. 1: Greece and Rome, Image, USA, 1993
3. Conte, Gian Biagio, D. P. Fowler, et al, Latin Literature: A History, Johns Hopkins University Press, Baltimore, 1999.
4. Seltzer, Robert M., Religions of Antiquity: Rejigion, History and Culture, Macmillan, UK,1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere açıklanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı, sınav tarihine kadar edinilen bilgi ve becerilerin kullanımına yönelik sorular üzerinden değerlendirilir.
2. Final sınavı, tüm dönem içi işlenilen konularla ilgili sorular üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Vize ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1353
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.45
ÖK.53