DERS ADI

: Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimine Giriş II (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 1012 Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimine Giriş II (İng.) ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyatın tanımı, içeriği ve farklı yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının tarihçesi hakkında edindiği bilgiyi kullanır.
2   Karşılaştırmalı edebiyatın disiplinler arası niteliğini çözümler.
3   Farklı kültürlerden metinler üzerinde eleştirel bakış açısından karşılaştırmalar yapar.
4   Alanda akademik çalışmalar yapar.
5   Edebiyat ve kültürde farklı alanlar hakkında farkındalığını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Tanıtılması
2 Karşılaştırmalı edebiyata giriş
3 Kuramsal Yönelimler
4 Kuramsal Yönelimler
5 Disiplinler arası kesişimler
6 Disiplinler arası kesişimler
7 Karşılaştırmalı edebiyatın diğer alanlarla ilişkisi
8 Ara Sınav
9 Örnek metin incelemesi
10 Örnek metin incelemesi
11 Örnek metin incelemesi
12 Küresel bağlantılar bağlamında karşılaştırmalı edebiyat
13 Örnek metin incelemesi
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Behdad, Ali; Thomas, Dominic (ed.) (2011). Blackwell Companions to Literature and Culture: A Companion to Comparative Literature, Wiley-Blackwell: New Jersey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Derslerde öğrencilere metinler hakkında temel bilgiler verilecektir.
2. Tartışma: Öğrencilerin düşünce alışverişini sağlayacak tartışmalarla yürütülecektir.
3. Görsel malzeme: Görsel malzeme ile öğrenciler kanonik metinlerin sinema ve tiyatroda nasıl temsil edildiğini görebilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar öğrencilerin derste edindikleri bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme yetisini ölçmeye yöneliktir.
2. Akademik yazı yazma alışkanlığı oluşturmak amacı ile sınavlarda öğrencilerin açık uçlu sorulara yanıt vermeleri beklenecektir. Bu nedenle, yanıtların kompozisyon şeklinde olması planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derse verilen metinleri okumuş ve tartışmaya hazır şekilde gelmeleri beklenmektedir.
2. Öğrencilerin derse düzenli olarak devam etmeleri beklenmektedir. (%70 devam)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5