Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Perfüzyon Teknikleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ERDEM ERİNÇ SİLİSTRELİ |
Dersi Alan Birimler |
Perfüzyon Teknikleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Açık kalp ameliyatları sırasında kullanılan perfüzyon sistemlerine ait fizyolojik değişiklikler ve bunların fizyopatolojisi; ayrıca dolaşım sistemine ait hemodinamik değişiklikler, basınç ve flov regülasyonu, komplemen sistemi, inflamatuar sistem, endokrin sistemi, koagülasyon sistemi ve ve bunlara ait patofizyolojileri içine alan bir derstir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Oliver W. Caminos, Congenıtal Heart Dıseases: Their Study and Treatment; M. Satpathy, Clinical Diagnosis of Congenital Heart Disease; Antonio F. Corno, Congenital heart defects. 1. Common defects; Regis A. de Silva, Heart Disease; Harris B. Shumacker, The Evolution of Cardiac Surgery; James A. DiNardo,David A. Zvara, Anesthesia for Cardiac Surgery; Frederick A. Hensley, Donald E. Martin, Glenn P. Gravlee, A Practical Approach to Cardiac Anesthesia, Bain, William H., The Essentials of Cardiovascular Surgery,. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Powerpoint sunumu ve sözlü anlatım. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınavlar, konu ödevleri, final sınavı |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|