Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZERRİN TOPRAK KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı katılımcılara acil ve afet durumlarında sosyal yapı ve bireysel davranışsal süreçlerin nasıl etkilendiği ve değiştiğine ilişkin bilgilerin ve analitik düşünme becerilerin kazandırılmasıdır. Bu kapsamda; acil durum ve afet sonrası sosyal yapı ve davranışsal süreçlerde değişimlere ilişkin araştırmalar, sosyal ve bireysel konuların politik, ekonomik, teknolojik ve ekolojik konularla ilişkileri, bireysel ve toplumsal algılamalar, toplumların-bireylerin-kurumların acil ve afet durumlarında tepkileri, başarıları ve başarısızlıklarının nedenleri, potansiyel afet risklerinin nasıl algılandığı, krizlerde karar verme, anlaşmazlık kaynakları ve çözüm yöntemleri, hangi faktörlerin kültürel öğeler üzerinde nasıl etki yaptıkları, küresel ilişkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bosher,L, 2007, Social and Institutional Elements of Disaster Vulnerability, Bethesda Academic Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
- Bilgi aktarımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Sınıfta yapılan tartışmalara dayalı sınavlar |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Materyaller mutlaka okunarak derse gelinmelidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
omur.ozmen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|