DERS ADI

: Antik Çağ Denizciliği II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5022 Antik Çağ Denizciliği II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ABDURRAHMAN HARUN ÖZDAŞ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Roma döneminden, Bizans Dönemi sonuna kadar geçen süreçte üretilen savaş ve ticaret gemileri ile bu gemilerin kullandığı deniz rotaları, başlıca limanlar incelenecektir. Bunun yanı sıra kısaca gemi inşası ve tersanelere değinilecektir. Her öğrenci belli bir konuda seminer hazırlayıp sözlü ve daha sonra yazılı olarak bu semineri sunacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Savaş ve ticaret gemilerini tanımlayabilmek
2   Deniz rotalarını ve başlıca limanları bilmek
3   Gemi inşaasını ve tersaneleri kavrayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma Dönemi Sosyal-Siyasal Yapı
2 Roma Dönemi Yazılı literatüründe Gemiler
3 Roma Dönemi Batıkları
4 Türkiye kıyılarında sualtı araştırmalarda bulunan Roma batıkları
5 Roma savaş tekneleri ve donanma
6 Erken Bizans Geçiş Dönemi Batıkları
7 Bozburun Batığı
8 Vize sınavı
9 Türkiye kıyılarında sualtı araştırmalarda bulunan diğer Bizans batıkları
10 Bizans savaş tekneleri ve donanma
11 Orta Çağ Gemi Mimarisi
12 Timbotta El yazması
13 Orta Çağ Batıkları
14 Seminer

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- G.F.BASS, ed. A History of Seafaring Based on Underwater Archaeology, (New York and London 1972)
2-F.H. van Doorninck " The 4th cent. Wreck at Yassı Ada. An Interim report on the hull" IJNA 5(1979) :115-131
3- A.R. Lewis -T.J.Ruyan European Naval and Maritime History, 300-1500 (London 1993)
4-L.Casson, Ships and Seamanship in the Ancient World (Princeton 1971)
5-P.Throckmorton, The Sea Remembers:Shipwrecks and Archaeology (New York 1987)
6-G.F.Bass-F.H.van Doorninck, Yassıada I: A Seventh-Century Byzantine Shipwreck. (Texas A&M Üni.1982)
7- P and J.Throckmorton "The Roman wreck at Pantano Longarini" IJNA 2 (1973).243-266
8-L.V.Mott, The Development of the Rudder.(London 1997)
9-G.Hutchinson,Medieval ships and Shipping, (New Jersey 1994)
10-B.Greenhill, The Evolution of the Sailing Ship 1250-1580. (London 1995)
11-2-I.Feriel, The Good Ship.Ships, Shipbuilding and Technology in England 1200-1520. (Baltimore 1995)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam etmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

harun.ozdas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555