DERS ADI

: Antik Çağ Denizciliği I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5017 Antik Çağ Denizciliği I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ABDURRAHMAN HARUN ÖZDAŞ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Denizcilik tarihinde karşımıza çıkan ilk yüzer taşıtlar ve gemiler, MÖ.5.yy' a olan kadar süreçte arkeolojik veriler ışığında incelenecektir. Ders kapsamında Akdeniz'de farklı kavimlere ait gemi örnekleri karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Ayrıca deniz kavimleri ve kolonizasyon hareketlerine tarihsel perspektiften değinilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik çağ denizciliğini kavrayabilme
2   Denizcilikle ilgili arkeolojik verileri tanımlayabilme
3   Akdeniz ticaretini değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 suda yüzen vasıtaların ortaya çıkışı
2 MÖ.4 Bin'e tarihlenen Tekne tasvirleri ve modeller
3 MÖ.3.Bin Indus denizciliği ve limanları
4 MÖ.3.Bin Ege Denizciliği
5 Orta Bronz Çağı Tekneleri ve Denizciliği
6 Geç Hellas ve Minos Tekneleri ve Denizciliği
7 Mısır Yeni Krallığı Tekneleri ve Denizciliği
8 ARA SINAV
9 Kenan, Kıbrıs ve Diğer Yakın Doğu Kültürlerinin Denizciliği
10 Kaş Uluburun Batığı
11 Yeni-Sümer ve Eski Babil Denizciliği
12 Proto Geometrik ve Geometrik Tekneler
13 Assur ve Fenike Tekneleri ve Denizciliği
14 MÖ.7.yy Denizciliği, Etrüsk, İtalyan ve Sardunya Tekneleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- A.Amstead, A Dictionary of Sea Terms (Glasgow 1956)
2-G.F.BASS, ed. A History of Seafaring Based on Underwater Archaeology, (New York and London 1972)
3-L.Casson, The Ancient Mariners (New York 1959)
4-L.Casson, Ships and Seamanship in the Ancient World (Princeton 1971)
5-C.M.Graeve, The Ships of the Ancient Near East (c.2000-500 BC) (Leuven 1981)
6-D.Jones, A Glassary of Ancient Egyptian Nautical Titles and Terms (London and New York 1988)
7-J.S. Morrison and R.T.Williams, Greek Oared Ships 900-322 BC. (Cambridge 1968)
8-P.Throckmorton, The Sea Remembers:Shipwrecks and Archaeology (New York 1987)
9-S. Vinson, Egyptian Boats and Ships (Shire Egyptology 1994)
10-S.Washman, Seagoing Ships and Seamanship in the Late Bronze Age Levant (Texas A&M University 1977)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1 ve ÖÇ 2 vize sınavında değerlendirilecek
ÖÇ 3 final sınavında değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

harun.ozdas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555