DERS ADI

:  Süreç İyileştirme Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UKY 8041  Süreç İyileştirme Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLÜZAR KURT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere, bir kuruluşta yürütülen işlerin süreç bakış açısıyla algılanıp ,
süreç performansının arttırılması ve iş süreçlerinde karşılaşılan problemlerin
çözümünde sistematik yaklaşımları anlama ve kullanma becerilerini kazandırmak, ve bunu
yaparken onları değişik kalite geliştirme araç ve yöntemleri etkin kullanma becerisi
ile donatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir faaliyeti iş süreci olarak tanımlayabilme
2   Bir iş sürecinin performans ölçütlerini tespit edebilme
3   İş süreçlerinde performans seviyesini ölçebilme
4   Bir iş sürecinde mevcut olan problemi analiz edebilme
5   Kalite iyileştirme projelerini planlayabilme
6   Sistematik kalite geliştirme araç ve tekniklerini etkin olarak kullanabilme
7   Öğrendiği kalite geliştirme tekniklerini farklı sektörlerdeki süreç ve problemler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kalite İyileştirme ile ilgili Temel kavramlar, süreç iyileştirme , ve problem çözümünde yapısal yaklaşımlar ve veri analizlerinin yeri
2 Altı Sigma Yaklaşımı ile Kalite iyileştirme
3 Altı Sigma Yaklaşımı ile Kalite iyileştirme- DMAIC in Aşamaları
4 Süreç Bakış Açısı, Süreç Performans Kriterleri, Süreç Haritalama Teknikleri
5 Yedi Temel Kalite Geliştirme Aracı
6 Yedi Yeni Kalite Geliştirme Aracı
7 QFD (Kalite fonksiyon göçerimi)
8 FMEA (Hata Türleri ve Etkileri Analizi) Metodolojileri
9 Proje Sunumları
10 Proje Sunumları
11 Proje Sunumları
12 Proje Sunumları
13 Örnek olay çalışması
14 Örnek olay çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Nancy R. Tague 2005 Quality Toolbox ASQ Press
Yardımcı kaynaklar: Altı Sigma Kaynakçası
H. James Harrington 1991 Business Process
Improvement McGraw-Hill

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Anlatım Metodu,
2-Uygulamalarla Gösterme Metodu 3-Öğrencilerin Vaka Sunumları. 4-Belirlenen Vakaların
Tartışılarak Analizi Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444
ÖK.244444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5
ÖK.6444
ÖK.74