DERS ADI

: Sanatta Modernizm ve Postmodernizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6022 Sanatta Modernizm ve Postmodernizm SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

Öncelikle modernizmin modern sanat anlayışından farkı ortaya konulacaktır. Modernist felsefe modelleriyle modernizme özgü sanat düşünceleri tanımlanacak ve postmodernizmin sanat alanında ortaya çıkışı ve ona yönelik eleştiriler incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernist felsefeyi oluşturan derinlik modellerini tanıyabilir,
2   Modernizm ve postmodernizm arasındaki farkları ve onlara özgü özellikleri ayırt edebilir ,
3   Çözüm önerilerini tartışır ve aktarabilir,
4   Yeni felsefe problemleri yakalayabilir,
5   Bunları temellendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernizmin kökeni
2 Derinlik modelleri
3 Freud, bilinçdışı ve sanat
4 Fenomenoloji ve sanat
5 Biçimcilik, Göstergebilim ve sanat
6 Öz ve varoluş ayırımında sanat
7 Gerçeküstücülük ve imgenin metalaşması
8 Vize
9 Modernizmden Postmodernizme geçiş
10 Postmodernizmin tanımı ve özellikleri
11 üslubun reddi ve metalaşmanın doruğu
12 Heidegger ve sibernetik-futuroloji çağında sanat
13 Adorno ve otantiklik
14 Benjamin, Brecht ve sanatın dönüşümü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANDERSON, Perry, Modernlik ve Devrim , çev. Ali Türker Erdağı, içinde: Toplumbilim, Temmuz, Sayı 11, İstanbul: Bağlam Yayınları, 2000.
BAUDRILLARD, Jean, Simülakrlar ve Simülasyon, çev. Oğuz Adanır, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2008.
BEST, Steven & KELLNER, Douglas, Postmodern Teori, Eleştirel Soruşturmalar, çev. Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1998.
BAUMAN, Zygmunt, Postmodernlik ve Hoşnutsuzlukları, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2000.
BUCHANAN, Ian, (Ed.), Jameson on Jameson, Concersations on Cultural Marxism, London: Duke University Press, 2007.
BURKE, Seán, The Death and Return of the Author, Edinburgh Uni. Press, 1998.
CHIMISSO, Cristina, Gaston Bachelard, Critic of Science and the Imagination, New York: Routledge, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Felsefe Bölümü, Dokuz Eylül Üniversitesi,
Öğretim Üyeleri Binası, 3. Kat, Oda no: 328,Tınaztepe Yerleşkesi, PK: 35260 , İzmir Türkiye,
Tel: ++ 90 (232) 412 79 03 - Oda dahili no: 19411, Fax: ++ 90 (232) 453 90 93,
balmetin@gmail.com, metin.bal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 50 50
Sunum Hazırlama 1 45 45
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 279

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.354
ÖK.4
ÖK.55545