DERS ADI

: Adam Smith te Felsefe ve Ahlak

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6085 Adam Smith te Felsefe ve Ahlak SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

Adam Smith in temel felsefi konulara hasretmiş olduğu yazılarından hareketle The Theory of Moral Sentiments (Ahlaksal Duygular Kuramı) ve Ulusların Zenginliği adlı eserlerinin ahlak felsefesini ve çağımızdaki ahlaki değerleri ilgilendiren bölümlerinin derinlemesine okunup analiz edilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Adam Smith in ahlak felsefesinin temel ilkelerini ve kavramlarını bilir.
2   Adam Smith in ahlak felsefesinin ahlak felsefesi tarihindeki yerini kavrar.
3   Adam Smith in ahlak felsefesini genel felsefi kuramı içindeki anlamını yakalar.
4   Adam Smith in baş eseri olan Ahlaksal Duygular Kuramı ve Ulusların Zenginliği arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
5   Adam Smith in ahlak felsefesine hasredilmiş olan Ahlaksal Duygular Kuramı nın modern ahlak felsefesi içini önemini tartışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Smith ve Platon
2 Smith ve Aristoteles
3 Smith ve modern metafizik
4 Smith ve modern epistemoloji
5 Smith ve Stoacılar
6 Smith ve Epicurosçuluk
7 Smith ve Descartes ın büyük sorusu
8 Vize Sınavı
9 Adam Smith ve Franscis Hutcheson da ahlak kuramı
10 Adam Smith ve Humecu ahlak kuramı
11 Smith, j.-J. Rousseau ve Adam Ferguson da sivil toplum kuramı
12 Smith, j.-J. Rousseau ve Adam Ferguson da sivil toplumun ahlaki sorunları
13 Smith ve vicdan kuramı
14 Smith ve vicdan kuramı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Smith, A., Essays on Philosophical Subjects, ed. W. P. D. Wightman, Liberty Fund, Indianapolis, 1982.
- Smith, A., The Theory of Moral Sentiments, eds. D. D. Raphael and A. L. Macfie, Liberty Fund, Indianapolis, 1984.
- Smith, A., An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations, vol. 1 and 2, eds. R. H. Campbell, A. S. Skinner and W. B. Todd, Liberty Fund, Indianapolis, 1981.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Dersin teker teker her oturumu için öngörülen okumaların dersten önce titizlikle yapılması, dersin verimliliği için şarttır.
3. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0 232 301 94 04
dogan.gocmen@deu.edu.tr
http://dogangocmen.wordpress.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155545
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.545555