DERS ADI

: Psikoterapide Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5062 Psikoterapide Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı güncel psikoterapi yaklaşımlarını tanıtmak ve onlar hakkında temel bilgiler vermektir. Bu amaçla farklı psikoterapi yöntemleri ve bu terapilerin çeşitli psikolojik bozukluklara uygulanmasında kullanılan teknikler hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca incelen psikoterapi yaklaşımlarının etkinliği üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Güncel psikoterapi yaklaşımları hakkında temel bilgilere sahip olma
2   Güncel psikoterapi yaklaşımlarının tekniklerini öğrenme
3   Güncel psikoterapi yaklaşımlarının tekniklerini uygulayabilme
4   DSM-V te yer alan çeşitli bozukları güncel psikoterapi yaklaşım modelleri bakış açısıyla açıklayabilme
5   Güncel psikoterapi yaklaşımlarının etkinliğini değerlendirebilme
6   Kanıta dayalı terapi yöntemlerini değerlendirme ve eleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı
2 Davranışçı terapi
3 Bilişsel terapi
4 Deneyimsel terapi
5 Kabul ve kararlılık terapisi
6 Postmodern\yapısalcı olmayan terapiler
7 Psikanalitik terapi
8 Varoluşçu terapi
9 Feminist terapi
10 Çift ve aile terapisi
11 Grup terapisi
12 Bütünleyici terapi
13 Teknik eklektizim ve multimodal terapi
14 Psikoterapide ortak faktörler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Lebow J. L. (2008). Twenty- First Century psychotherapies: Contemporary approaches to theory and practice.
* Wedding, D., & Corsini, R.J. (2014). Current Psychotherapies. Brooks\Cole
* Greenberg, L. S. & Watson, J. W. (2005). Emotion focused therapy for depression. American Psychological Assosication.
*Paivio, S. C. ,& Pascual-Leone, A. (2013). Emotion-Focused Therapy for Complex Trauma: An Integrative Approach. American Psychological Assosication.
*Costello, P. C. (2013). Attachment-Based Psychotherapy: Helping Patients Develop Adaptive Capacities.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, Ödevler, Sınıf içi tartışma, Uygulama, Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ö.Ç. 1- Ö.Ç. 2: Sunum ve uygulamalar ile değerlendirilecektir.
Ö.Ç. 3- Ö.Ç. 6: Ödevler, sınıf içi tartışma ve sınavlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.6455