DERS ADI

: Çocuk Psikopatolojisi ve Psikoterapisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5055 Çocuk Psikopatolojisi ve Psikoterapisi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ORÇUN YORULMAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı genellikle ilk kez bebeklik, çocukluk ya da ergenlik döneminde tanısı konan bozuklukların ve bu bozukluklara ilişkin psikoterapi tekniklerinin
incelenmesidir. Ders kapsamında bozukluklara özgü tanı kriterleri, ayrıt edici tanılar, bozuklukların epidemiyolojik ve etiyolojik özellikleri ve değerlendirme ve tedavi yaklaşımları vaka örnekleri çerçevesinde ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukları tanımlayabilme
2   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların ayırt edici özelliklerini tanımlayabilme
3   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini tanımlayabilme
4   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların etiyolojisini tanımlayabilme
5   Çocukla yapılan değerlendirme görüşmesinin özelliklerini tanımlayabilme
6   Çocuklarda görülen psikolojik bozuklukların tedavi yöntemlerini tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Çocukla yapılan değerlendirmenin özellikleri, görüşme ilkeleri, etik konular
3 Zihinsel Gerilik
4 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
5 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
6 Davranım ve Karşıt Olma-Karşı Gelme Bozuklukları
7 Dışa Atım Bozuklukları
8 Uyku Bozuklukları
9 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
10 Tik Bozuklukları
11 Kaygı Bozuklukları
12 Kaygı Bozuklukları
13 Duygudurum Bozuklukları
14 Özel Durumlar (taciz, ölüm, evlat edinilme, vb.)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çuhadarolu-Çetin, F., Coşkun, A., İşeri, E., Miral, S., Motovallı, N., Pehlivantürk,
B., Türkbay, T., Uslu, R. ve Ünal, F. (2008). Çocuk ve ergen psikiyatrisi temel kitabı.
Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Geldard, K. & Geldard, D. (2011). Çocukla psikoterapötik görüşme: Giriş niteliğinde
uygulamalı bir rehber. (G. Erden ve Ç. Kudiaki, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği
Yayınları (Orijinal çalışma basım tarihi 1999.)
Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Ed.). (2006). Treatment of childhood disorders. New
York: The Guilford Press.
Mash, E. J., & Barkley, R. A. (2003). Child psychopathology (2nd ed.). New York: The
Guilford Press.
Polvan, Ö. (2001). Çocuk ve ergen psikiyatrisi ders kitabı. İstanbul: Nobel Tıp
Kitabevleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-Yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav ve Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

orcun.yorulmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 26 26
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.254
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.6344