DERS ADI

: Sosyal Etki ve Liderlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5040 Sosyal Etki ve Liderlik SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, sosyal değişimin sosyal psikolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda bireylerin birbirlerini, grupları, grupların bireyleri ve son olarak da grupların birbirlerini nasıl etkiledikler incelenecek; bütün bu etki süreçleri içerisinde, sosyal değişimin aktörleri olan liderlik üzerinde durulacaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal değişimin sosyal psikolojik temellerini kavranılması
2   Tarihsel olayları ve dönüşümlerin, sosyal etki ve liderlik çerçevesinde yorumlanması
3   Güncel yaşamla ilgili olayların sosyal etki çerçevesinde değerlendirilmesi
4   Ulusal ve uluslararası düzeyde siyasi gelişmelerin liderlikle ilgili analizlerinin yapılabilmesi
5   Grup içi ve gruplar arası süreçlerde grup üyeleri arasındaki etkileşimlerle ilgili araştırma planlayabilmek
6   Sosyal etki ve liderlik konularında araştırma yapmak, sonuçlandırmak ve yayınlatmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Normların Oluşumu
2 İtaat ve uyma
3 Standart etki kuramları (kaynak kontrolü ve güç)
4 Sosyal Kimlik Kuramı ve sosyal etki
5 Liderliğe giriş ve ilk liderlik yaklaşımları
6 Liderlerin psikopatolojisi (1950'ler)
7 Liderlerin psikopatolojisi (1950'ler)
8 Liderlerin kişilik özellikleri
9 Fiedler'de Liderlik: kişisel ve durumsal faktörlerin birleşimi
10 Liderlik çalışmalarında karizma yaklaşımı
11 Liderliğe yeni bir yaklaşım: Sosyal kimlik kuramı
12 Liderler: sosyal gerçekliğin inşası
13 Liderler: sosyal gerçekliğin inşası
14 Genel bir gözden geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Deutsch, M. & Gerard, H. B. (1955). A study of normative and informational social influences upon individual judgment. Journal of Abnormal and Social Psychology, 51, 629-636.
Moscovici, S. and Nemeth (1974) Minority influence. In C. Nemetn (ed.), Social psychology: Classic and contemporary integrations (pp. 217-249), Chicago: Rand McNally
Milgram, Stanley (1963). "Behavioral Study of Obedience". Journal of Abnormal and Social Psychology 67 (4): 371 378. doi:10.1037/h0040525. PMID 14049516.[dead link] Full-text PDF.
The New Psychology of Leadership: Identity, Influence and Power (Google eBook). Front Cover. S. Alexander Haslam, Stephen D. Reicher, Michael J. Platow.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunu, ödevler, sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav, Dönem içi çalışmalar ve Final sınavı

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, dönem içi çalışmalar ve final sınavı ile değerlendirlecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.akfirat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavı 1 20 20
Final Sınavı 1 25 25
Ödev Hazırlama 5 15 75
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.2555
ÖK.35555
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655