DERS ADI

: Psikolojide Ölçek Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5022 Psikolojide Ölçek Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU GÜNGÖR CULHA

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, insan davranışının ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılan psikolojik değerlendirme ve psikolojide ölçek geliştirmede kullanılan psikometrik modellerin incelenmesi, ölçek uyarlama ve ölçek geliştirme çalışmalarının yapılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikometri ve ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Ölçme modellerini açıklayabilmesi
3   Psikolojide ölçek geliştirme ve ölçek uyarlama çalışmalarına örnek verebilmesi
4   Araştırmalarda ölçek geliştirme ve ölçek uyarlama basamaklarını takip edebilmesi
5   Psikolojide ölçek geliştirme ve ölçek uyarlama alanında yapılan güncel araştırmaları takip edebilmesi
6   Psikolojide ölçek geliştirme ve ölçek uyarlama alanına bilimsel katkı sağlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik testler
2 Psikolojide ölçme
3 Psikolojide ölçme
4 Psikoloji araştırmalarında ölçek kullanımı
5 Ölçek tasarlama
6 Madde yazımı
7 Ölçek geliştirme süreci
8 Ara sınav
9 Ölçek geliştirme süreci
10 Ölçek geliştirme süreci
11 Ölçek uyarlama süreci
12 Geçerlik ve güvenirlik
13 Faktör analizi
14 Madde analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Özgüven, İ. E. (2007). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
2. DeVellis, R. F. (2012). Scale Development: Theory and Applications. Los Angeles: Sage Publication.
3. Furr, R. M. (2011). Scale Construction and Psychometrics for Social and Personality Psychology. Los Angeles: Sage Publication.
4. Cohen, R. J. & Swerdlik, M. E. (2010). Psychological Testing and Assessment (7th edition). Boston: McGraw-Hill.
5. Murphy, K. R. & Davidshofer, C. O. (2005). Psyhcological Testing. New Jersey: Pearson Education International.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Proje Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5455
ÖK.64455