DERS ADI

: Girişimcilikte Pazarlama Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞG 5014 Girişimcilikte Pazarlama Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Girişimcilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Girişimcilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İşletmeler günümüzde rekabet koşulları, teknolojinin hızlı değişimi ve değişen tüketici istek ve ihtiyaçları karşısında girişimci bir bakış açısı ile hareket ederek, ürün, süreç, yönetim yenilikleri gerçekleştirerek ve tüketicilere sundukları ürün ve hizmetler aracılığıyla değer yaratarak varlıklarını sürdürebilmekte, kar elde edebilmekte, rekabet avantajı yakalayabilmekte, kısacası kuruluş amaçlarını gerçekleştirebilmektedirler. Amaçlarını gerçekleştirmede özellikle pazarlama faaliyetlerinde değişim odaklı, yenilikçi hareket etmeleri büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda dersin amacı girişimci işletmelerin sürdürmeleri gereken pazarlama faaliyetlerini belirterek, bu faaliyetlerde başarılı olabilmeleri için çevresel faktörlerin öneminin anlaşılması ve pazarlama stratejilerinin oluşturulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama alanında rekabet ortamının gerektirdiği girişimci stratejik bakış açısını anlayabilmek
2   Pazarlama karmasının doğru kompozisyonunu oluşturabilen kabiliyetler kazanabilmek
3   Tüketici davranışlarını anlayarak girişimci bir bakış açısı ile işletme açısından avantaja dönüştürebilmek.
4   Pazarlama planı oluşturabilmek
5   Farklı pazar yapılarında ve farklı ürün yaşam eğrisi aşamalarında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama faaliyetlerini yönetimsel olarak inceleyebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Pazarlama Yönetim Süreci, Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
3 Durum ve Rekabet Analizleri
4 Portföy Matrisleri ve Analizi
5 Büyüme Stratejileri
6 Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
7 Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri
8 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
9 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemi Pazarlama Stratejileri
10 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
11 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemi
12 Pazarlama Örgütlenmeleri, Pazarlamada Kontrol Ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
13 Pazarlamada Etik
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Principles of Marketing-Philip Kotler&Gary Armstrong
2. Marketing Management -Philip Kotler&Kevin Keller

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sınıf ortamı, vaka çalışmaları, dönem ödev çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunal.once@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başangıcında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1434
ÖK.2543
ÖK.3445
ÖK.4334
ÖK.5433