DERS ADI

: Metinlerle Platon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 7055 Metinlerle Platon SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM DUVA KAYA

Dersi Alan Birimler

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Platon un düşünce sistemini, onun metinlerinde hareketle kavratmaktır. Bir sistem filozofu olan Platon un epistemoloji, ontoloji, ahlak, ve politika anlayışının özgün tarafları, metin çözümleme becerisini de geliştirecek biçimde ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefi düşünmenin özelliklerini kavrar,
2   Felsefenin çeşitli problem alanlarıyla ilişkisini kavrar,
3   Platon un epistemolojisini kavrar,
4   Platon un metinlerinden hareketle varlık-bilgi ilişkisini sorgulayabilir,
5   Platon un epistemolojisi ile ontoloji ahlak ve politika anlayışı arasındaki bağlantıları kavrayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Platon un Düşüncesinde Hakikat ve Bilgi
2 Sokratik Metodun Eleştirisi ve Bilginin Kazanılması
3 Mağara Alegorisi Üzerine Bir Tartışma
4 Duyum-Algı-Düşünce-Bilgi Arası İlişkiler
5 Bilginin İmkanı ve Kaynağı Sorunu: Dogmatizm ve Kuşkuculuk
6 Bilginin İmkanı ve Kaynağı Sorunu: Akılcılık, Deneycilik ve Sezgicilik
7 Formel Bilimler, Deneysel Bilimler ve Metodoloji Sorunu
8 Vize Sınavı
9 İdealar Kuramı ve İdeaların Genel Özellikleri
10 Platon un Kozmolojisi ile Varlık Anlayışı Arasındaki İlişkiler
11 Platon un Ahlak Anlayışı
12 Platon un Politika Felsefesi ve Temel Sorunları
13 Ahlaki Bir Kavram Olarak Adalet
14 İdeal Devlet

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arslan, Ahmet; İlkçağ Felsefe Tarihi: Sofistlerden Platon a, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2006
Laertios, Diogenes; Ünlü Filozofların Yaşamları ve Öğretileri, Çev. Candan Şentuna, YKY, İstanbul, 2003.
Platon; Devlet, Çev.,Selahattin Eyuboğlu-M.Ali Cinboz. İstanbul, Remzi Kitabevi, 1995
Platon; Devlet Adamı, Çev.Behice Boran-Mehmet Karasan,M.E.B.Yaınları,İstanbul, 1992
Platon; Diyaloglar I, Çev: Melih Cevdet Anday-Sebahattin Eyüboğlu, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1989.
Platon; Diyaloglar II, Çev: Melih Cevdet Anday-Sebahattin Eyüboğlu, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1989.
Platon; Phaidon, Çev. Ahmet Cevizci,Gündoğan Yayınları, İstanbul, 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Özlem Duva Kaya
0232 301 94 13
ozlem.duva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1545
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.444
ÖK.5555