DERS ADI

: Güncel Dünya Sorunları ve Etik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 7051 Güncel Dünya Sorunları ve Etik SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bütün insanlığı ilgilendiren güncel dünya sorunlarını ahlak felsefesi açısından sorgulamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya ve İnsanlık kavramlarının felsefi anlamını ortaya koyar.
2   Çağımız insanlığını bir bütün olarak ilgilendiren büyük sorunlarını bilir.
3   Çağımız insanlığının büyük sorunlarının felsefi anlamını yakalar.
4   Çağımız insanlığının büyük sorunlarının ahlaki açıdan kavrar.
5   Çağımız insanlığının büyük sorunlarına dair çağdaş ahlak felsefesinin sunmuş olduğu çözüm önerilerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünya Kavramının Felsefi Anlamı
2 İnsanlık Kavramının Felsefi Anlamı
3 İnsanlığın Çağdaş Sorunları
4 İnsanlığın Çağdaş Sorunları
5 İnsanlığın Çağdaş Sorunları
6 İnsanlığın Çağdaş Sorunları
7 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Felsefi Anlamı
8 Vize Sınavı
9 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Felsefi Anlamı
10 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Felsefi Anlamı
11 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Ahlak Felsefi Açısından Değerlendirmesi
12 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Ahlak Felsefi Açısından Değerlendirmesi
13 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Ahlak Felsefi Açısından Değerlendirmesi
14 İnsanlığın Çağdaş Sorunlarının Ahlak Felsefi Açısından Değerlendirmesi ve Çözüm Önerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Zygmunt Bauman, Modernite, Kapitalizm, Sosyalizm (Küresel Çağda Sosyal Eşitsizlik), çev. F. Doruk Ergun, Say Yayınları, İstanbul, 2013.
- Sadi Uzunoğlu (yay.), Güncel Ekonomik Sorunlar: Global Kriz, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2009.
- Hans Köcher, Küresel Adalet mi, Küresel İntikam mı Dönüm Noktasındaki Uluslararası Cezai Yargı, çev. Erdem Denk, Funda Keskin, Alkım Kitapevi, İstanbul, 2005.
- Chandra Muzaffar, Küresel Ahlak ya da Küresel Hegemonya , çev. Mehmet Mercanoğlu, Sümeyya Sarıca, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006.
- Paul Baer, Tom Athanasiou, Ölümcül Sıcak Küresel Adalet ve Küresel Isınma, çev. Ali K. Saysel, Bgst Yayınları, İstanbul, 2006.
- Willıs Harman, Küresel Zihniyet Değişimi, İz Yayıncılık, İstanbul, 2005.
- Anthony Giddens, Elimizden Kaçıp Giden Dünya, çev. Osman Akınhay, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerleme Yöntemleri" ve "İşyükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Dersin teker teker her oturumu için öngörülen okumaların dersten önce titizlikle yapılması, dersin verimliliği için şarttır.
3. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Doğan Göçmen
0 232 301 94 04
dogan.gocmen@deu.edu.tr
http://dogangocmen.wordpress.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25545
ÖK.345
ÖK.45
ÖK.5445