DERS ADI

: Çukur Baskı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 2023 Çukur Baskı SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrenciye, çukur baskının işleyişini, materyal ve uygulama olanaklarını kavratmak ve çukur baskıyı kullanarak bireysel anlatım biçimleri geliştirmeye zemin hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çukur baskı tekniklerini tanımlayabilmesi,
2   Çukur baskı tekniklerini uygulayabilmesi,
3   Çukur baskı ile bireysel anlatım biçimine dönüştürebilmesi,
4   Farklı materyal ve yaklaşımlar geliştirebilmesi,
5   Sınıf arkadaşları ile birlikte bir düzen içerisinde çalışabilmesi,
6   Atölyede çalışma disiplinini edinebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer: Çukur Baskı tekniğine giriş Ders planının açıklanması, malzemelerin tanıtılması
2 Proje I: Çizgisel Kompozisyon
3 Proje I: Çizgisel Kompozisyon
4 Proje I: Çizgisel Kompozisyon
5 Seminer: Çukur Baskıda Teknikler 1
6 Proje II: Lekesel Kompozisyon
7 Proje II: Lekesel Kompozisyon
8 Proje II: Lekesel Kompozisyon
9 Ara Değerlendirme
10 Seminer: Çukur Baskıda Teknikler 2
11 Proje III: Karışık Teknik Uygulamalar
12 Proje III: Karışık Teknik Uygulamalar
13 Proje III: Karışık Teknik Uygulamalar
14 Dönem Sonu Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Complete Printmaker, John Ross, Clare Romano, Tım Ross, Free Press, ABD 1990
Printmaking: History and Process, Donald Saff, Deli Sacilotto, Wadsworth Publishing, ABD, 1978
Etching and Engraving, Water Chamberlain, Thames and Hudson, Londra, 1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders atölye çalışmasına dayalı olarak yürütülür. Çukur baskı içerisinde uygulanacak teknikler seminerlerle tanıtılır. Örnekler incelenir. Uygulama aşamaları bire bir gösterilir.

Salgın Hastalık veya afet gibi sebeplerle atölyede yürütülemeyen derslerde, uygun görülen platform üzerinden öğrenciye tknik video ve seminerler aracılığı ile açıklanır. Ulaşılabilen malzemelerle uygulama yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DJD DnmSonuJüriDeğ.
3 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + DJD * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Kriteri

Ders içerisinde proje/ler öğrenciye açıklamaları ile birlikte verilir.
Salgın hastalık / afet gibi sebeplerle fiziki olarak atölye ortamında yapılamayan derslerde, roje değerlendirmeleri ön görülen malzemelerle kalıp üzerinden yapılır. Fiziki olarak atölye rtamında yapılan dersler için ise baskının kağıt üzerindeki sonuç uygulaması değerlendirilir.

Yapılan çalışmanın malzemeye uygunluğu.
Yapılan çalışmanın verilen konuya uygunluğu.
Kalıbın tekniğe uygun olarak şekillendirilmesi.
Baskının tam ve temiz olarak gerçekleştirilmesi.
Baskının uygun şekilde imzalanması ve numaralandırılması.
Baskının uygun şekilde sunumu.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders içerisinde yapılan uygulamalard özgünlük esastır. Kopya veya çalıntı işler etik kurallar çerçevesinde ve disiplin yönetmeliğinin ilgili maddeleri uyarınca değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 09:00 - 10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 5 70
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 5 1 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1324555444333
ÖK.25544444
ÖK.35445555555
ÖK.455555355
ÖK.53555333
ÖK.634444443