DERS ADI

: İllüstratif Tipografi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3050 İllüstratif Tipografi SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatlar
Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin tipografiyi kullanarak illüstrasyon üretmelerini ve bunu diğer grafik uygulamalarında kullanabilmeleri için farklı mecralar üzerinde çalışmalar oluşturmayı amaç edinmiştir. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmaların projelerinin öğrenciler tarafından yapılandırması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yöntem, materyal ve sunum açısından serbest bırakılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1: Sahip olduğu tipografi bilgisini, illüstrasyon ile harmanlayıp, yeni yönelim ve yöntemlerle birleştirip, tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi
2   2: Yazılım ve Malzeme bilgisine hakim olması ve günceli takip ederek bu bilgileri geliştirebilmesi ve doğru alanlarla ilişkilendirebilmesi
3   3: Projelerin beklenmedik ve yaratıcı bir sunumu olması
4   4: Tasarımın temel ilkelerinin dışında özgür bir ifadeye ulaşabilmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerle tanışma. Dersin içeriğinin ve amacının öğrencilerle paylaşılması. İllustratif Tipografinin örnekler üzerinden öğrencilere aktarılması. Dönem boyunca yapılacak projelerin öğrencilere aktarılması ve öğrencinin çalışacağı projenin kapsamını belirlemesi için çalışmaya başlaması.
2 Öğrencilerin araştırmaları sonucunda edindikleri örnekler üzerinden kritik ile proje konularının ve kapsamlarının belirlenmesi. 1. Projenin briefinin verilmesi ve çalışılmaya başlanması. 1. PROJE: HARF İnisiyal harf tasarımı yapmak bu projenin amacını oluşturmaktadır. Burada seçilen yazı karakterinin proje konseptiyle uyumlu olması, desteklemesi beklenir. Ayrıca inisiyalin metinle birliteliği ve sayfadaki diğer unsurlarla uyumu ve ölçüsü önemlidir.
3 Eskiz ve kritik.
4 Uygun eskizin seçilmesi ve orjinal çalışmanın gerçekleştirilmesi.
5 KONULAR 10. Sunum ve Jüri.
6 1. İllustratif Tipografinin örnekler üzerinden öğrencilere aktarılması. 11. Proje 3: METİN Öğrencinin belirlediği ve üzerinde kritik yapılan proje üzerinden bir cümle illüstrasyonu ve bir mecrada kullanımı. Proje Brief inin verilmesi ve örnekler üzerinden projenin irdelemesi.
7 2. Proje 1: HARF Öğrencinin belirlediği ve üzerinde kritik yapılan proje üzerinden inisiyal harf tasarımı ve metinle birlikte sayfada kullanımı. Proje Brief inin verilmesi ve örnekler üzerinden projenin irdelemesi. 12. Örneklerin toplanması, incelenmesi ve kritik.
8 3. Öğrencinin üzerinde çalışmak istediği projenin belirlenmesi, eskiz ve kritik 13. Öğrencinin üzerinde çalışmak istediği projenin belirlenmesi, eskiz ve kritik.
9 4. Eskiz ve kritik. 14. Eskiz ve kritik.
10 5. Sunum ve Jüri. 15. Sunum ve Jüri.
11 6. Proje 2: KELİME Öğrencinin belirlediği ve üzerinde kritik yapılan proje üzerinden kelime illüstrasyonu ve bir mecrada kullanımı. Proje Brief inin verilmesi ve örnekler üzerinden projenin irdelemesi.
12 7. Örneklerin toplanması, incelenmesi ve kritik.
13 8. Öğrencinin üzerinde çalışmak istediği projenin belirlenmesi, eskiz ve kritik.
14 9. Eskiz ve kritik.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-(Design Brief) Bruce Willen, Nolen Strals-Lettering & Type_ Creating Letters and Designing Typefaces-Princeton Architectural Press (2009)
-Sarah Hyndman-Why Fonts Matter-Random House (2016)
-Lara McCormick, Playing with Type, Rockport, 2013
-Victionary, Handstyle Lettering, FromCalligraphy to Typography, Victionary, 201
-Alex Fowkes, Drawing Type an Introduction to Illustrating Letterforms, Rocport, 2014
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume I, 16281900, Taschen, 2009
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume II, 19011938, Taschen, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İllüstratif Tipografi üzerine seminer
Örnekler üzerinden inceleme ve tartışma
Kitap, dergi, sosoyal platformlar ve kişisel bloglar üzerinden uygulama araştırmaları
Malzemeyi tanıma ve kullanım
Projeye uygun tipografiyle Eskiz çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Betül USLU ÖZKAN
betulusluozkan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ders dışı görüşme 12 1 12
Sunum Hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15222525255222555
ÖK.245522425523225555
ÖK.354224444253233555
ÖK.45424242523322555