DERS ADI

: GÖRSEL MEDYADA REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6055 GÖRSEL MEDYADA REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET KOŞTUMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Görsel Medya oluşum tasarımında , yazı, görsellik , işitsellik özelliklerinin ne olduğu, nasıl hazırlandığı ve Medyanın Reklam kullanımından yola çıkılarak; görselliğiin Toplumdaki işlevsel alanlarına yönelik çözümlemeler yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel Medyadaki Reklam içeriği ve toplumsal iletişim arasında ilişki kurabilmesi,
2   Medyanın iletişim özelliklerini Sanat ve Tasarım alanlarından yararlanarak kullanabilmesi,
3   Medyanın topluma görsel ve işitsel aktarılmasında yazım, sunum ,görsellik, işitsellik tasarımında doğru kullanım kararını verebilmesi
4   Görsel Medyanın yapı ve çalışma mekanizma özelliklerini ayrıntılı olarak Reklamda kullanabilmesi,
5   Görsel Medya cihazların özelliklerini doğru biçimde kullanma becerisini geliştirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel Kültür nedir
2 İkon geleneğinden günümüze imaj nedir
3 İletişim ve medya nedir
4 Kitle İletişim ve Görsel ve İşitsel Kitle İletişim Araçları
5 Kitle İletişim Kuramları
6 Görsel Medya nın gelişim süreci ve geleceği
7 Görsel Medya alanları
8 Görsel Medya nın toplumsal boyutları
9 Görsel Medyada reklam kullanımı ve önemi
10 Görsel medyada Propagandanın kullanımı
11 Görsel Medya okuryazarlığı
12 Dil bilimsel çözümleme; İçerik Analizi ve Söylem Analizi I
13 Dil bilimsel çözümleme; İçerik Analizi ve Söylem Analizi II
14 Görsel Medya içerisinde yer alan reklamların Gösterge Bilimsel ve Dil Bilimsel çözümlemesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: -Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf (Dijital Fotoğrafın Temelleri), Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-926-6 - Roland BARTHES, Gösterge Bilimsel Serüven, YKY, İstanbul: 2012 -Levent YAYLAGÜL, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları, Ankara: 2010 -Denis McQUAIL, Sven WINDHAL, İletişim Modelleri, İmge Kitapevi, Ankara: 2010 - David CROWLY, Paul HEYER, İletişim Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara:2011 - Nurçay TÜRKOĞLU, Medya Okuryazarlığı, Parşomen Yayınları, İstanbul: 2011 - Nejla KARABULUT, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz Lojistik MYO Yayınları, İstanbul: 2014 -Ulus BAKER, Kanaatlerden İmajlara Duygular Sosyolojisine Doğur, Birikim Yayınları, İstanbul: 2010 Referanslar: Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kostumoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 2 3 6
Uygulama 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 7 3 21
Sunum Hazırlama 2 5 10
Uygulama sınavına hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15453545355
ÖK.24545455
ÖK.33455343
ÖK.454544534
ÖK.545555