DERS ADI

: FORM, İÇERİK VE İŞLEV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6007 FORM, İÇERİK VE İŞLEV SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. ARZU ATIL

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Form, içerik ilişkilerinin, farklı disiplinler içindeki yeri ve işlevlerinin tartışılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Form bilgisini geliştirmek,
2   Farklı uygulamalarla form- içerik ilişkilerinin tartışılması,
3   Üç boyutlu farklı disiplinlerle form-içerik-işlev bağlantısı kurabilmesi ve sonuçlarını kullanabilmesi,
4   Uygulamaların malzemeyle ilişkisinin kurulabilmesi,
5   Uygulamaları final malzemeyle sergilenebilir düzeye getirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Form Bilgisi
2 Form-İçerik-İşlev İlişkileri
3 Uygulamalar için eskiz çalışması
4 Seçilen örneklerin maket çalışması
5 Uygulama
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Uygulamanın Değerlendirilmesi
9 2.Uygulama
10 2.Uygulama
11 2.Uygulamanın Değerlendirilmesi
12 3. Uygulama
13 3. Uygulama
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Art Since 1900- Hall Foster/Rosalind Krauss/Yve-Alain Bois/ Benjamin Buchloh
The Sculptural Idea, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
Art in Theory 1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles
Harrison, Paul Wood, Blackwell Publishers, 1992
Modern Sanatın öyküsü, Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982,
Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
Yardımcı kaynaklar: Sculpture Dergisi Makaleleri
Mimarlık Dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrenciyi, form-içerik ve işlev açısından diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, eskiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ders değerlendirme aşamasında öncelikle yaratıcılığa ve öğrencinin ne yapmak istediğinin farkında olması
2- Uygulamaya geçişte seçilen malzeme ve tekniği kullanış biçimi
3-Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığı

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede öğrencinin seçtiği malzeme ve tekniği kullanış biçimine, içerikle uyumuna, ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığına göre puanlama yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Zamanında teslim edilmeyen uygulamalar değerlendirmeye kesinlikle yansıtılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Uygulama 3 40 120
Sunum Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13311155553535
ÖK.255311153515313
ÖK.335353355515333
ÖK.4151311551333
ÖK.5111133533