DERS ADI

: PROJE ATÖLYESİ: ALTERNATİF ARAYIŞLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6001 PROJE ATÖLYESİ: ALTERNATİF ARAYIŞLAR SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu derste temel eğitim sürecini geride bırakmış bulunan öğrencilerin görsel dilin kodlarını ve olanaklarını kullanarak, biçim-anlam ilişkilerini sağlam bir şekilde tesis eden ve estetik bütünlük içerisinde sunan sanat çalışmalar üretmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci bireysel sanat tavrının ne olduğu konusunda bilgi kazanacaktır.
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olacaktır.
3   Bu dersteki deneyimlerden sonra öğrenci, sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış yeni bir biçimsel organizasyon olduğunu kavrayacaktır.
4   Öğrenciler çalışmalarında gündeme gelen biçim-anlam ilişkileri, sanat uygulamaları geleneği çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulacağını bilecektir.
5   Öğrenciler eserlerini, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekânı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşmaları gerektiği konusunda yeterli ölçüde bilgili olacaktır...

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Örnek Sanatçı tavırları, çözümleme
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci
15 Sergi ve sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009.
2. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
3. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York 2005.
4. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
5. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
6- Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York 2002.
7- Laura Hoptman, Drawing Now, Moma New York, Fourth Printing, New York 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile netleşen bir doğrultuda; takibe dayalı, keşiflerle biçimlenen, uygulama yoğunluğuyla pekişen yönlendirme esaslı, bir sanat tavrı ve sanatçı kişiliği inşa etmesüreci olarak niteleyebileceğimiz kişiye özel bir ögretim yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kulanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb...

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 15 2 30
Proje dosyası 1 20 20
Katalog hazırlama 1 20 20
seminer hazırlama 1 20 20
Sergi Hazırlama 1 20 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin temini, makalelerin okunması vb.) 15 5 75
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 216

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1351
ÖK.2533
ÖK.3115
ÖK.4335
ÖK.5513