Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce İşletme Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. GÜZİN ÖZDAĞOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce İşletme Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, iş mimarisi ve iş modeli bakış açısı kazandırarak, referans mimari yapılarını fonksiyonel, bilgi tabanlı, organizasyon tabanlı ve kaynak tabanlı perspektiflerle kavranmasını sağlamak; iş modeli geliştirme sürecinde kurumsal vizyon ve hedeflerle mimari yapıları entegre edebilmek ve iş modelleri ile kurumsal entegrasyon arasındaki ilişkinin tartışılmasını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Enterprise Integration Patterns: Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions, G. Hohpe and B. Woolf, Addison Wesley Professional. ISBN:0321200683. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatma, grup çalışması, sunumlar, sınıf içi tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1. Sınavlar kurum içindeki bilgi sistemi bünyesinde, iş mimarisi modelleme ve bütünleşme konusunda temel bilgi düzeyini ölçmek amacıyla uygulanmaktadır. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Vize ve Final Sınavı: Öğrencilerin dönem boyunca edindikleri kavram ve kurumlara ilişkin bilgileri kompozisyon tipi ve uygulamalı soruların oldugu yazılı bir sınav ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
guzin.kavrukkoca@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlk ders sırasında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|