Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Dış Ticaret Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. BERNA KIRKULAK ULUDAĞ |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Dış Ticaret Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, başarılı bir ithalat ve ihracat sürecindeki prosedür ve teknikleri ele almaktır. Ders kapsamındaki konular, uluslararası ticaret terminolojisi, INCOTERMS, ödeme şekilleri, ticaret engelleri, ihracat finansmanı ve fiyatlandırması, sipariş alma, uluslararası taşımacılık gibi konulardır. İthalat ve ihracat sürecindeki dokümantasyon detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Ders, Uluslararası Pazarlama Stratejileri ve Pazar Analizi dersinin tamamlayıcısı nitelikte olduğu için, öğrencilerin seçilen ürün ve ülke kapsamında uluslararası pazarlama planı hazırlaması beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Warren J. Keegan and Mark S. Green (2011), Global Marketing, Sixth Edition, New Jersey: Prentice Hall. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler, sınıf içi tartışmalar, işitsel-görsel teknikler, örnek olay çalışması, grup çalışması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci ödevleri ve örnek olayları tartışmaya hazırlanacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
canan.madran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|