DERS ADI

: Deneysel Psikoloji*

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3029 Deneysel Psikoloji* ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, deneysel yöntemin ve bilimsel yaklaşımın temel kavram ve ilkelerini tanıtmaktır. Ders kapsamında gözlemsel, deneysel ve yarı-deneysel yöntemlerin özellikleri; araştırmalarda etik konular ve araştırma raporlarının nasıl okunacağı ve yazılacağı incelenecektir. Ayrıca, bilişsel psikoloji, sosyal psikoloji ve gelişim psikolojisi gibi psikolojinin farklı alanlarında bu yöntemlerin nasıl kullanıldığına odaklanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deneysel yöntemin ve bilimsel yaklaşımın temel kavram ve ilkelerini açıklayabilecek,
2   Nedensellik ilişkisini tanımlayabilecek ve örnekler verebilecek,
3   Bilimsel makale türlerini ve özelliklerini tanımlayabilecek,
4   Deneysel bir araştırmada kullanılan değişkenleri tanımlayabilecek ve örnekler verebilecek,
5   Deneysel araştırmalardaki etik konuları değerlendirebilecek,
6   Deneysel desenleri tanımlayabilecek ve özelliklerini betimleyebilecek,
7   Psikolojinin farklı çalışma alanlarında deneysel yöntemlerin nasıl kullanıldığını açıklayabilecek,
8   Araştırma raporlarının nasıl okunacağını ve yazılacağını açıklayabilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel Araştırmaya Giriş
2 Araştırmanın Temelleri
3 Araştırmanın Planlanması
4 Araştırma Etiği
5 Deneysel Yöntemler: Değişkenlere Karar Vermek
6 Deneysel Yöntemler: Desene Karar Vermek
7 Deneysel Yöntemler: Desene Karar Vermek
8 Deney Bulgularının Yorumlanması
9 Vize
10 Deney Bulgularının Yorumlanması
11 Deney Bulgularının Raporlanması
12 Deney Bulgularının Raporlanması
13 Öğrenci Sunumları/Ödevleri
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Research Methods, Design, and Analysis (12th Ed.) Christensen L.B., Johnson R.B., Turner L.A., Pearson.
2. Martin, D. W. (2008). Doing psychology experiments. Belmont, CA: Thomson-Wadsworth.
3. Barry H. KANTOWITZ , Henry L. ROEDIGER III , David G. ELMES (2009). Experimental Psychology. Wadsworth.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam iki sınav yapılacak ve öğrencilerin ders kapsamında grup olarak yürüttükleri deneylerin bulgularını paylaştıkları bir ödev/sunum istenecektir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde test ve açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

derya.emek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30- 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155444555
ÖK.2454554
ÖK.345555
ÖK.45455555
ÖK.544444555
ÖK.64544554
ÖK.755555555
ÖK.855555554