DERS ADI

: Gelişim Psikolojisi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 2017 Gelişim Psikolojisi I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ARZU ARAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Doğum öncesinden başlayıp ergenlik dönemi içeren (örn: doğum öncesi, bebeklik, çocukluk ve ergenlik) bireyin farklı alanlarının gelişim sürecinde (örn: duygusal, bilişsel ve bedensel) meydana gelen değişimleri incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukluk dönemi gelişiminin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları tanıyabilme
2   Bebeklerin fiziksel ve duygusal gelişimindeki kritik dönemleri tanımlayabilme
3   Okul dönemi çocuğunun genel fiziksel gelişimini ve bilisşel yeteneklerini
4   Ergenlik döneminin genel fiziksel gelişimini ve bilisşel yeteneklerini tanımlayabilme
5   Doğumdan itibaren bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişim süreçlerin bütünsel olarak açıklanması
6   Gelişim psikolojisinin araştırma yöntemlerini tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişimin temelleri, tarihsel açıdan çocuğun doğası
2 Çocuk gelişiminde araştırma yöntem ve teknikleri
3 Doğum öncesi gelişim, genetik ve çevresel etkiler
4 Bebeklikte fiziksel büyüme ve hareket gelişimi
5 Bebeklikte fiziksel büyüme ve hareket gelişimi
6 Bebeklikteki algısal gelişim
7 Dil gelişimi
8 Bağlanma
9 İlk çocuklukta bilişsel gelişim
10 Okul döneminde bilişsel gelişim
11 Ergenlikte bedensel ve cinsel gelişim
12 Ergenlikte bedensel ve ahlaki gelişim
13 Ergenlikte benlik ve ergenlik problemleri
14 Ergenlikte benlik ve ergenlik problemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yaşamboyu Gelişim Psikolojisi (2020). John W. Santrock. Nobel Yayıncılık
Çocuk ve Ergen Gelişimi (2004) Mary J. Gander Hary W. Gardiner. Çev: Prof. Dr. Ali
Dönmez; Prof. Dr. Nermin Çelen ve Pof. Dr. Bekir Onur. İmge Yayıncılık, Ankara.
Çocuk Gelişim Psikolojisi (2009) Helen Bee - Denise Boyd. Çev: Okhan Gündüz, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
Developmental Psychology (2006) Edited by Alan Slater - Gavin Bremmer, Blackwell, UK.
Child Development (1995) Danuta Bukatko Marvin W. Daehler, Houghton Mifflin, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

Vize, final, bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 2 15 30
Vize Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154545555
ÖK.254545555
ÖK.354545555
ÖK.454545555
ÖK.554545555
ÖK.655455555